۱۳۸۹ فروردین ۲۷, جمعه


1389/01/27
صدها تن از فعالان فرانسوی ضد صهیونیست و طرفدار فلسطین در اعتراض به افتتاح پارکی به نام "دیوید بن گورین" در پاریس و سفر شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتض، صدها تن از مردم فرانسه روز گذشته (پنج شنبه) همزمان با برگزاری مراسم نامگذاری میدانی در پاریس به نام "دیوید بن گوریون" اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند و برعلیه " شیمون پرز" و همچنین "برتران دلانوئه" شهردار پاریس شعار دادند.
شرکت کنندگان این تظاهرات که به دعوت اتحادیه های حمایت از صلح و برخی از احزاب سیاسی فرانسه انجام شد، شیمون پرز را جنایتکار جنگی و دلانوئه را حامی این جنایتها دانستند و شعار می دادند: "بن گوریون برو گم شو - پاریس جای تو نیست". گفتنی است بن گورین اولین نخست وزیر رژِم صهیونیستی پس از موجودیت این رژیم در سال 1948 بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی اسراییل مدعی است میراث دار ایده های او است.

1389/01/27
کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی از صدور فرمان توسط رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای اسارت بیشتر نظامیان این رژیم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از این شبکه تلویزیونی، جنبش حماس به شاخه های نظامی خود دستور داده است تا نظامیان بیشتری از رژیم صهیونیستی را به اسارت بگیرند.
این شبکه تلویزیونی مدعی شد که جنبش حماس دستور داده است تا نظامیان به اسارت گرفته شده را به مکان امن و ترجیحا در کرانه باختری منتقل کنند.
بر اساس این گزارش، مبارزان حماس در حال کنترل و بازرسی مرزهای نوار غزه با مصر و همچنین سرزمین های اشغالی سال 48 هستند.
گفتنی است گروههای فلسطینی گلعاد شالیط نظامی اسیر صهیونیست را در ژوئن 2006 در نوار غزه اسارت گرفتند.
این گروهها خواستار آزادی یکهزار اسیر فلسطینی در ازای آزادی شالیط شده اند ولی مقامهای این رژیم با آزادی این تعداد اسیر فلسطینی مخالفت می کند.