۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه






سرویس جهان اسلام: وزارت امور خارجه اردن سفیر رژیم اسرائیل در امان را در اعتراض به صدور حکم اخراج هزاران ساکن کرانه باختری فراخواند.


وزارت امور خارجه اردن همچنین نامه شدیداللحنی را در محکومیت این تصمیم تل آویو به سفیر اسرائیل تسلیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری پترای اردن، این بیانیه همچنین بر حق فلسطینیان بر رفت و آمد و سکونت آزادانه در تمامی نواحی سرزمین خود، تاکید کرده است.

این بیانیه همچنین می افزاید، نظامی گری رژیم اسرائیل خود نقض آشکار قوانین بین المللی و بشردوستانه و تمامی توافق نامه ها و تعهدات پیشین است.

اردن همچنین در این بیانیه بر حمایت مداوم خود از تشکیل یک کشور مستقل، مقتدر و یکپارچه به پایتختی قدس شرقی تاکید کرده است.

تصمیم جدید تل آویو درباره منع ورود مهاجران غیرقانونی و ملاحظات جدید امنیتی این رژیم که از روز سه شنبه اجرایی شده است، مجوز قانونی اخراج دلبخواه و لاقیدانه ساکنین فلسطین کرانه باختری را فراهم می آورد.

روز یکشنبه روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی نوشت، بر اساس حکمی جدید ارتش اسرائیل آن دسته از فلسطینیان و خانواده تحت سرپرستی آنان را که خارج از مرزهای کرانه باختری به دنیا آمده اند، از کرانه باختری اخراج خواهد کرد.

گفته می شود، روند کوچ اجباری ساکنین کرانه باختری با اخراج آن دسته از فلسطینیان که اوراق هویتی آنان در نوار غزه صادر شده باشد، آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش هاآرتص،بر اساس این تصمیم، آن دسته از زنان خارجی که با فلسطینیان ازدواج کرده اند نیز باید کرانه باختری را ترک کنند.

همچنین مقامات اسرائیلی زین پس می توانند افرادی را که به صورت" غیر قانونی " وارد کرانه باختری شده اند، دستگیر و به هفت سال حبس در زندان محکوم کنند.