۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

سوریه: اسرائیل یک دولت است یا یک سازمان تروریستی؟



سرویس جهان اسلام: نماینده سوریه در سازمان ملل از موضع جانبدارانه واشنگتن در قبال رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: آمریکا خوب می‌داند که اسرائیل سلاح اتمی دارد ولی تاکنون درباره آن حرفی نزده‌ است."جورج جبور " نماینده سوریه در سازمان ملل در مصاحبه زنده با تلویزیون العالم با اشاره به برگزاری نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن، هدف اساسی از برگزاری این نشست را ناشی از استراتژی آمریکا در خصوص سلاح هسته‌ای دانست که اخیرا توسط باراک اوباما بر زبان رانده شد و به طور تلویحی ایران و کره شمالی را به حمله اتمی تهدید کرد.
این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک با بیان اینکه اوباما ماموریت اصلی این نشست را هشدار نسبت به دستیابی گروه‌های تروریستی به سلاح اتمی اعلام کرد؛ افزود: در اینجا یک اصل اساسی و مشروع مبنی بر اینکه " آیا اسرائیل به یک دولت و کشور نزدیک‌تر است یا به یک سازمان تروریستی؟ " مطرح می‌شود و به اعتقاد ما در منطقه ( خاورمیانه) باید به موضوع پرداختن و یا عدم پرداختن به سلاح هسته‌ای اسرائیل در نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن توجه کنیم.
وی با تاکید بر لزوم عاری سازی منطقه خاورمیانه از هرگونه سلاح اتمی گفت: آمریکا خوب می داند که اسرائیل سلاح هسته ای دارد ولی تاکنون درباره آن در این کنفرانس حرفی نزده‌ است و تنها کسی که در این زمینه سخن به میان آورد رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه است.