۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

تجلیل از عکاسی که یک میلیون عکس از فلسطین ثبت کرد



تجلیل از عکاسی که یک میلیون عکس از فلسطین ثبت کرد


1389/02/01
جشنواره بین المللی فیلم و عکس مستند شبکه الجزیره از اسامه السلوادی عکاس معلول فلسطینی که توانسته است با گرفتن یک میلیون قطعه عکس، رنج های ملت فلسطین را به ثبت تاریخ برساند، تجلیل کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) السلوادی 37 ساله (متولد 1973)اهل رام الله واقع در کرانه باختری است که همزمان با آغاز انتفاضه دوم فلسطینی ها موسوم به انتفاضه الاقصی کار عکاسی حرفه یی را شروع کرد و تا به امروز توانسته است بیش از یک میلیون عکس از اوضاع مختلف فلسطین در حوزه های مبارزاتی، اقتصادی، اجتماعی به ثبت برساند. این عکاس فلسطینی معروف است به اینکه در همه میادین درگیری ها در فلسطین حضور دارد. السلوادی در اواسط انتفاضه دوم زمانی که قصد داشت یکی از راهپیمایی های فلسطینی ها علیه دیوار حایل را پوشش تصویری دهد به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی مجروح و نیمی از بدن وی معلول شد به رغم این معلولیت اما او همچنان به کار عکاسی مشغول است.
جشنواره فیلم وعکس شبکه الجزیره از روز دوشنبه در دوحه پایتخت قطر اغاز شده است و تا پنج شنبه (فردا) ادامه دارد. در این جشنواره علاوه بر حضور فیلم های خارجی، فیلم فلسطینی "عایشین" که در باره رنج و محنت اهالی نوار غزه پس از جنگ 22 روزه غزه است به نمایش در آمده است.
همچنین فیلم " غزه اننا قادمون" و " فیلم بین الحقیقه و النار" نیز که مربوط به مسایل نوار غزه و محاصره این منطقه است در این جشنواره به نمایش در آمد.