۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

پاريس از تل اويو خواست درباره مرگ يک فرانسوي فلسطيني توضيح دهد

فرانسه سه شنبه از رژیم صهیونیستی خواست درباره مرگ یک تبعه فرانسوی فلسطینی در یکی از گذرگاه های کنترل نظامی در کرانه باختری توضیح دهد. برنار والرو سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد ما از مرگ هموطن خود متاسف هستیم.ما از شرایطی که وی احتمالا چند ساعت پیش از مرگ در گذرگاه الحمراه نگهداری شده است و ممکن است این شرایط موجب مرگ او شده باشد نگران هستیم. این سخنگو تصریح کرد ما از مقامات اسرائیلی می خواهیم درباره این ماجرا توضیح دهد و تصمیمات مناسب اتخاذ کند. به گفته منابع پزشکی فلسطینی، این قربانی حدود شصت ساله شنبه شب پس از انکه مجبور شده بود به مدت چند ساعت در این مرکز ایست وبازرسی نظامی در شمال دره اردن منتظر بماند براثر سکته قبلی و فشار خون بالا جان خود را از دست داد.وی قصد داشت به اردن مسافرت کند. ارتش اسرائیل به نوبه خود هرگونه مسئولیتی را از خود درباره مرگ این تبعه فرانسوی فلسطینی رد کرد. ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد تحقیق اولیه نشان می دهد این فلسطینی در این مرکز ایست وبازرسی متوقف نشده و هیچ ارتباطی بین مرگ وی و عملیات ارتش وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این بیانیه اعلام کرد این فلسطینی به نام محمد عمر دمان کارت شناسایی فلسطینی در اختیار نداشت و به این سبب حق نداشت از این گذرگاه عبور کند. والرو اعلام کرد ما اخباری را که مقامات اسرائیلی اعلام کردند مورد ملاحظه قرار دادیم.فقط این مسئله باقی است که با هموطن ما به شکل درست و انگونه که سن و وضع جسمانی او اقتضا کرده رفتار نشده است .
نکته : شانس آورده تابعیت مضاعف فرانسوی داشته چون زنان حامله و بیماران فلسطینی زیادی در گذرگاه ها معطل شده اند و حتی به مرگ آنها نیز منجر شده است. سال پیش دو نفر فلسطینی در گذرگاهی منتظر نگه داشته شدند و به آنها حتی اجازه استفاده از سرویس بهداشتی داده نشد و این توقف اجباری و این آزار کاملا عمدی انجام شد.
ایست بازرسی ها در داخل محدوده بعد از جنگ 1967 و داخل مرزهایی که بعد از این جنگ تعیین شده برپا شده و مردم برای رسیدن به خانه اقوام یا محل کار یا تحصیل خود گاهی ساعتها باید در این ایست بازرسی ها منتظر بایستند و تعداد زیادی مجوز و امضا همراه داشته باشند . درواقع یک فلسینی برای پیاده روی در خاک فلسطین در هر قدم نیاز به مجوز استعمارگران دارد !!!