۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

BBC فاش کرد: میزان محبوبیت اسراییل در جهان +آمار

H1389/02/03
...اسراییل در بقا و استمرار حیاتش به عنوان یک دولت بر پایه هایی استوار است که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی اروپایی از باب حمایت های اقتصادی، نظامی و سیاسی برای این رژیم فراهم می کنند. در این بین البته فشار افکار عمومی این کشورها در حمایت از اسراییل وزن و جایگاه منحصر به فرد خود را دارد. تا جاییکه کشورهای غربی میزان حمایت های خود از اسراییل در ابعاد مختلف را با میزان حمایت افکار عمومی این کشورها از اسراییل مطابقت می کنند. این در حالی است که تازه ترین پژوهش در انگلیس فاش می کند: قدرت اسراییل و یا به عبارتی دیگر چهره اسراییل در نزد افکار عمومی جهان با سرعت فزاینده یی در حال سقوط است ...
بنگاه خبری بی بی سی تازه ترین نظرسنجی پژوهشی خود را درخصوص میزان محبوبیت اسراییل در جهان که توسط یک تیم متخصص در امور افکار سنجی انجام شد را منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این تیم افکار سنج انگلیسی ماموریت داشت تا تغییرات جاری در خطوط و شاخص های افکار عمومی جهان رادر قبال اسراییل رصد نماید. نتایج منتشر شده اما به حقایق شگفت انگیزی اشاره دارد که از این حیث ضربه مهلکی برای حامیان امور اسراییل خصوصا دوستان این رژیم و کارشناسان لابی های اسراییلی مستقر در جهان بود ضمن آنکه ضربه ای به مراتب سنگین تر و وحشتناک تر بر پیکر تمامی محافل اسراییلی از همه نوع گرایشات و سطوح (سیاسی، فرهنگی و اقتصادی) وارد کرد.
در اینجا به گوشه یی از نتایج این نظرسنجی بی بی سی که به صورت یک سوال " ایا با اسراییل موافقید یا مخالف " پرسیده شده ، اشاره میشود:

آمریکا: 40 درصد نظر مثبت به اسراییل دارند. 31 درصد نظر منفی و 29درصد نیز موضع خاصی نداشتند
کانادا: 23 درصد نظر مثبت نسبت به اسراییل دارند 38 درصد نظر منفی و 39 درصد هم بی طرف و یا موضع خاصی نداشتند.
کشورهای آمریکای مرکزی: 24 درصد نظر مثبت نسبت به اسراییل. 43 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل، 33 درصد نیز بی طرف یا موضع خاصی نداشتند.
مکزیک: 23 درصد نظر مثبت نسبت به اسراییل. 32 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 45 درصد هم برایشان اسراییل مهم نبود.
برزیل: 21 درصد نظر مثبت نسبت به اسراییل . 61 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 18 درصد هم اسراییل برایشان مهم نبود یا موضعی نداشتند
شیلی: 19 درصد نظر مثبت نسبت به اسراییل. 44 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل37 درصد هم بی طرف و یا اسراییل برایشان مهم نبود.
روسیه: 29 درصد نظر مثبت نسبت به اسراییل، 30درصد نطر منفی نسبت به اسراییل و 41 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
ایتالیا: 26 درصد نظر مثبت به اسراییل. 46 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 28 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
فرانسه: 20درصد نظر مثبت به اسراییل. 57 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 23 درصد هم نظر مشخصی نسبت به اسراییل نداشتند.
انگلیس: 17 درصد نظر مثبت به اسراییل . 50 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 33 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
آلمان: 13 درصد نظر مثبت به اسراییل. 68 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 19 درصد هم نظری خاصی نداشتند.
پرتغال: 9درصد نظر مثبت به اسراییل. 46 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 45 درصد هم نظر خاصی نداشتند.
اسپانیا: 9 درصد نظر مثبت به اسراییل. 60درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 31 درصد هم نظر خاصی نداشتند ویا اسراییل برایشان مهم نبود.
ترکیه: 6 درصد نظر مثبت نسبت به اسراییل. 77 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 17 درصد هم نظر نداشتند و یا اسراییل برایشان مهم نبود.
مصر: 3 درصد نظر مثبت به اسراییل. 92 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 5 درصد هم نظر مشخصی نداشتند و یا اسراییل برایشان مهم نبود.
کنیا: 39 درصد نظر مثبت به اسراییل. 34 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 27 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
نیجریه: 37 درصد نظر مثبت به اسراییل.41 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 22 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
غنا: 21 درصد نظر مثبت به اسراییل. 36 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل 43 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
کره جنوبی: 27 درصد نظر مثبت به اسراییل. 57 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 16 درصد هم نظر بی طرف و یا اسراییل برایشان مهم نبود.
چین: 22 درصد نظر مثبت به اسراییل. 40 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 38 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
تایلند: 21 درصد نظر مثبت به اسراییل. 59 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 20 درصد هم نظر مشخصی نداشتند و یا بی طرف بودند.
فیلیپین: 19 درصد نظر مثبت به اسراییل. 58 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 34 درصد هم اسراییل برایشان مهم نبود یا نظر مشخصی نداشتند.
هند: 17 درصد نظر مثبت به اسراییل. 29 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 54 درصد هم بی طرف و یا نظر مشخصی نداشتند.
استرالیا: 17 درصد نظر مثبت به اسراییل. 47 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 36 درصد هم اسراییل برایشان مهم نبود یا بی طرف بودد.
اندونزی: 15 درصد نظر مثبت به اسراییل . 56 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل. 29 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
آذربایجان: 12 درصد نظر مثبت به اسراییل. 51 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 37 درصد هم نظر مشخصی نداشتند.
پاکستان: 4 درصد نظر مثبت به اسراییل. 53 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل و 43 درصد هم نظری ارائه ندادند.
ژاپن: 2 درصد نظر مثبت به اسراییل. 52 درصد نظر منفی نسبت به اسراییل . 46 درصد هم نظری ندادند.

به گزارش قدسنا آنچه اسراییلی ها را بسیار بسیار نگران کرده است کاهش شدید محبوبیتشان در نزد افکار عمومی آمریکا با حمایتی 40 درصدی (قبلا 47 درصد)، کنیا با حمایتی 34 درصدی (قبلا 41درصد) و همچنین روسیه است که برای نخستین بار مخالفان اسراییل در این کشور از هواداران این رژیم بیشتر شده است.
داده های آماری بی بی سی خصوصا در مورد ترکیه و مصر با 6 درصد و 3 درصد هوادار و به ترتیب با 77 درصد و 92 درصد مخالف اسراییل به شدت موجبات نگرانی صهیونیستها را فراهم کرد.
خصوصا در مورد ترکیه با این کاهش شدید حمایت از اسراییل (6 درصد) بیانگر آن است که هیچ حزب سیاسی ترکی قادر نخواهد بود رابطه با اسراییل را در ضمن برنامه های انتخاباتی خود بگنجاند. و یا اینکه هیچ دولت ترکی در آینده نخواهد توانست در کنار اسراییل باقی بماند چراکه در غیر این صورت باید مداوم با افکار عمومی خود در جنگ و ستیز باشد.
اما در خصوص مصر که هواداران اسراییل در آن 3 درصد و مخالفان این رژیم 92 درصد هستند به شدت اسراییل را نگران کرده است. زیرا تمامی حکومت های قبلی و کنونی اسراییل به همراه تشکل های سیاسی این رژیم و متحدان غربی اش یعنی اروپا و آمریکا نمونه روابط میان مصر و اسراییل را نمونه بسیار خوبی برای تعمیم دادن آن در بین تمامی کشورهای عربی و اسلامی می دانستند. ضمن آنکه این سطح از مخالفت با اسراییل در مصر(92 درصد) به معنای آن است که در آینده هرگونه عادی سازی روابط با این رژیم در منطقه محال خواهد بود.
براساس این امار مهم، دشمنان و یا مخالفان اسراییل در اروپا که بطور سنتی هم پیمان این رژیم محسوب می شوند به شدت در حال افزایش است. به عنوان مثال در انگلیس مخالفان اسراییل به 50 درصد رسیده و هواداران این رژیم هم تنها 17 درصد بیان شده است. در فرانسه مخالفان 57 درصد و موافقان اسراییل به 20درصد کاهش یافته است.
این پژوهش فاش میکند که در آلمان دشمنان اسراییل 68 درصد افزایش داشته است و هواداران این رژیم به 13 درصد کاهش یافته اند. در پرتغال مخالفان 46 درصد جمعیت و موافقان اسراییل تنها 9 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
در اسپانیا 60درصد جمعیت با اسراییل مخالفند و تنها 9 درصد با این رژیم موافقت کرده اند.
براساس داده های نظرسنجی پژوهشی بنگاه بی بی سی، در پنج کشور اصلی اتحادیه اروپا که به اتحادیه بزرگ اروپایی مشهورند و شامل کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا هستند چهره و جایگاه اسراییل به شکل فزاینده یی در حال سقوط است تا جاییکه اینک این وضعیت به چالش اصلی و خطر بزرگی پیش روی اسراییلی ها نه تنها درخصوص اینده روابط با کشورهای اروپایی بلکه میزان مخاطرات اسراییل برای حفظ جایگاه خود در بین این کشورها تبدیل شده است.
به بیانی ساده تر، چنانچه میانگین هواداران اسراییل در اروپا همزمان با افزایش مخالفان این رژیم در صحنه اروپا کاهش یابد به سبب حساسیت سیاستمداران اروپایی در قبال متغیری به نام افکار عمومی ممکن است ما شاهد بروز و ظهور احزاب، تشکل ها و یا نیروهای سیاسی اروپایی زیادی در بین این کشورها باشیم که دیگر از اظهار انتقاد علنی از اسراییل و یا علیه جماعت های یهودی اروپایی ابایی نداشته باشند. امری که بدون شک منجر به بروز احتمالاتی می شود که تلاش می کند احزاب سیاسی اروپا را وادار به درخواست لغو قوانین مربوط به مجازات دشمنی با سامی کند. قوانینی که اسراییل نه تنها از آن برای حمایت از یهودیان اروپا سود میبرد بلکه از این قوانین برای حمایت از جنایاتی که علیه ملتها و کشورهای خاورمیانه انجام می دهد نیز استفاده می کند.
گفتنی است اسراییل در بقا و استمرار حیاتش به عنوان یک دولت بر پایه هایی استوار است که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی اروپایی از باب حمایت های اقتصادی، نظامی و سیاسی برای این رژیم فراهم می کنند. در این بین البته فشار افکار عمومی این کشورها در حمایت از اسراییل وزن و جایگاه منحصر به فرد خود را دارد. تا جاییکه کشورهای غربی میزان حمایت های خود از اسراییل در ابعاد مختلف را با میزان حمایت افکار عمومی این کشورها از اسراییل مطابقت می کنند. این در حالی است که تازه ترین پژوهش در انگلیس فاش می کند: قدرت اسراییل و یا به عبارتی دیگر چهره اسراییل در نزد افکار عمومی جهان با سرعت فزاینده یی در حال سقوط است.