۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

دانشمند غزه ای برنده جایزه فیزیک سازمان "آیسسکو" در سال 2010 شد

نسخه چاپی ارسال

[ 03/11/2010 - 07:53 ب.ظ ]
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

استاد دکتر محمد موسی شبات نایب رئیس دانشگاه اسلامی و استاد فیزیک نظری در دانشکده علوم دانشگاه اسلامی رسما برنده جایزه علوم و تکنولوژی "آیسسکو" در سال 2010 میلادی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، دکتر شبات به موجب این جایزه مدرک رسمی و مدال ذهبی منقوش به نام خود و جایزه نقدی چشمگیری را دریافت کرد.

شبات جایزه خود را در جریان پنجمین کنفرانس وزرای علوم و پژوهش های علمی کشورهای اسلامی که با عنوان "نهادینه سازی کیفیت در پژوهش های علمی و مراکز دانشگاهی به منظور پیشرفت امت" در مالزی برگزار شد، دریافت کرد.

وی جایزه خود را در حضور سری داتو محیی الدین معاون نخست وزیر مالزی و محمد خالد نور الدین وزیر علوم مالزی و دکتر عبد العزیز دوجری مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی "آیسسکو" دریافت کرد.

آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی یا ISESCO (به انگلیسی: Islamic Educational Scientific and Cultural Organization ) یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در در رباط در مراکش قرار دارد. ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) پس از تصویب اساسنامه آن را در یازدهمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در اسلام آباد در سال ۱۳۶۱ جهت هماهنگی و گسترش تعامل و همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی با الهام از اهداف و تعالیم اسلام میان کشورهای اسلامی تأسیس گردید.

مقر اصلی آیسسکو در رباط قرار دارد و تاکنون این سازمان مبادرت به گشایش دو دفتر منطقه‌ای در شارجه (امارت متحده عربی) و تهران (دی ماه ۱۳۸۱) نموده‌است. آیسسکو دارای سه زبان کاری انگلیسی، عربی و فرانسه است.

سازمان آیسسکو در حال حاضر با ۱۱۴ سازمان تخصصی و موسسات وابسته به سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی منطقه‌ای، سازمان‌های غیردولتی و موسسات دانشگاهی قرارداد همکاری منعقد کرده‌است. اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام زیر مجموعه این سازمان محسوب می‌شود.