۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

التمیمی


التمیمی تنها زن در دادگاه های رژیم صهیونیستی با شدیدترین محکومیت ها


تصویر بزرگ

وی در زمانی که حکم 16 بار حبس ابد در دادگاه برایش قرائت شد، در جواب با لبخند به اعضای دادگاه گفت: «من این دادگاه را شرعی نمی دانم و نمی خواهم خودم را با نام، سن و ... معرفی کنم. بلکه خودم را با عملی که شما را عصبانی می کند معرفی می کنم.»


به گزارش فرهنگ نیوز، به نقل از جهان، احلام التمیمی، زن‌ فلسطینی که از سوی دادگاهی در رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم شده است، از سال 2001 در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می برد.

بنا بر این گزارش به منظور تشکر و قدردانی از مجاهدت‌ها و صبر و تحمل التمیمی دکتر احمد بحرانی، به نیابت از وی در فریضه حج تمتع امسال شرکت کرده است.

بحرانی در بیانیه ای که فارس منتشر کرد، درباره هدف از این کار گفته است: «ادای این فریضه به نیابت از التمیمی برای تشکر و قدردانی از مجاهدت‌ها و صبر و تحمل وی در گذراندن بهترین و گرانبهاترین سال‌های عمر خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی جهت دفاع از آزادی و کرامت ملتش صورت می‌گیرد.»

گفتنی است احلام التمیمی، از سوی یک دادگاه صوری در رژیم صهیونیستی و با استناد به قانون «تامیر» که به آنها اجازه می‌دهد تنها به محض وجود فقط یک اعتراف و صرف نظر از اعتراف یا عدم اعتراف اسیر مورد نظر به اتهامات وارده احکام خود را صادر کنند، به حبس ابد (حبس تا پایان عمر، نه حبس تا 25 سال که در قوانین بین المللی مورد اجرا است) محکوم شده است.

غیر از او 4 اسیر زن فلسطینی به نام‌های "قاهره سعید السعدی"، "دعاء الجیوسی"، "آمنه جواد منی" و "سناء شحاده" هم به حبس ابد محکوم شده‌اند.

احلام التمیمی، در زمان دستگیری و پس از آن در معرض شکنجه بی رحمانه قرار گرفت. دادگاه در مورد او تصمیم گرفت که وی را به هیچ وجه در مبادله احتمالی زندانیان آزاد نکند.

این زن روزنامه نگار که متولد روستایی در نزدیکی رام الله است در تاریخ 9/8/2001 به اتهام همکاری در عملیات شهادت طلبانه در رستوران صهیونیستی «سباره» در قدس که طی آن 15 صهیونیست هلاک و یکصد تن دیگر از آنان نیز زخمی شدند، بازداشت شد.

التمیمی تنها زنی است که دادگاه های رژیم صهیونیستی شدیدترین محکومیت قضایی را برای او صادر کرده اند. وی در زمانی که حکم 16 بار حبس ابد در دادگاه برایش قرائت شد، در جواب با لبخند به اعضای دادگاه گفت: «من این دادگاه را شرعی نمی دانم و نمی خواهم خودم را با نام، سن و ... معرفی کنم. بلکه خودم را با عملی که شما را عصبانی می کند معرفی می کنم.»

وی همچنین به آنها گفت: «آیا شما هم قلب داشتید زمانی که کودکان و زنان بیگناه را در رفح و رام الله می کشتید؟»