۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

اسرائيل مسجدي ديگر را تخريب کرد

جمعه 5 اذر 1389 | 10:07

تخريب مسجدي ديگر در سرزمين هاي اشغالي
بولدوزرهاي ارتش رژيم اسرائيل يک مسجد و چند بناي ديگر را در منطقه خيربت يارزا در شمال دره اردن در سرزمين‌هاي اشغال‌شده ويران کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار پرس تي‌وي، صبح پنج‌شنبه (4 آذر) نيز نيروهاي اسرائيلي يک مسجد ديگر را که پيش از اشغال‌گري‌هاي سال 1967 اسرائيل در منطقه طوباس در کرانه باختري ساخته شده بود، ويران کردند.

سربازان اسرائيلي به تعدادي از گاوداري‌هاي روستاي ابوالعجاج در دره اردن نيز حمله کردند.

شاهدان مي‌گويند، نيروهاي اسرائيلي به آن دسته از ساکنان اين منطقه که مي‌خواستند از اموال و دارايي‌شان حفاظت کنند حمله کرده و تعدادي از فلسطيني‌هاي ساکن اين روستا را نيز دستگير کردند.

منابع فلسطيني اعلام کردند، نيروهاي اسرائيلي روز پنج‌شنبه به يک مسجد و 10 بناي ديگر در دو منطقه کرانه باختري يورش بردند و آن‌ها را ويران کردند.

در همين حال ارتش اسرائيل ضمن تاييد اين حمله، از تخريب هشت بناي موقت خبر داد و علت آن را نداشتن مجوز ساخت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، نيروهاي اسرائيل همچنين خانه‌اي را که مسکن 18 نفر در شهر ياتا در جنوب کرانه باختري بود، ويران کردند.

منطقه خيربت يازا در کرانه باختري و تحت اشغال کامل اسرائيلي‌هاست و فلسطينيان براي هر گونه ساخت و ساز بايد از مقامات اسرائيلي مجوز دريافت کنند.

گفتني است رژيم اسرائيل حدود 60 درصد از سرزمين‌هاي فلسطين را اشغال کرده و با وجود انتقادهاي بين‌المللي به روند غيرقانوني ساخت و ساز شهرک‌هاي يهودي‌ نشين در اين سرزمين‌هاي اشغال شده ادامه داده است.

ماه گذشته نيز نيروهاي اسرائيلي به مسجدي در شهر الخليل در شمال کرانه باختري هجوم بردند.

اسرائيلي‌ها در اين حمله نسخه‌هايي از قرآن کريم، کتاب مقدس مسلمانان را به آتش کشيدند و روي ديوارهاي اين مسجد، شعارهاي ضد اسلامي و توهين‌آميز به حضرت محمد (ص) نوشتند.
در همين حال شهرک‌نشينان افراطي نيز با پشتيباني نيروهاي پليس اسرائيل اغلب به مسجد الاقصي، سومين مکان مقدس مسلمانان مي‌کنند و نمازگزاران را مورد آزار و اذيت قرار مي‌دهند.