۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

اعترافات صریح یادلین: مصر بازوی جاسوسی اسراییل در منطقه // تجهیز گروههای شورشی سودان// ایجاد شبکه های جاسوسی برای ترور در لبنان


اعترافات صریح یادلین: مصر بازوی جاسوسی اسراییل در منطقه // تجهیز گروههای شورشی سودان// ایجاد شبکه های جاسوسی برای ترور در لبنان
1389/08/15

رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) در اظهاراتی کم سابقه و در عین حال مهم ، مصر را همکاری خوب برای فعالیت های جاسوسی اسرائیل در منطقه خاورمیانه دانست و اعتراف کرد که این رژیم از گروههای تجزیه طلب در سودان حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از منابع خبری، عاموس یادلین همچنین گفت: تل آویو از گروه های شورشی جدایی طلب جنوب سودان برای استقلال از بخش شمالی این کشور به شدت حمایت می کند.

یادلین همکاری های جاسوسی با اسرائیل را بر اساس طرحی هدفمند از سال 1979 تاکنون دانست و تصریح کرد: قاهره هرگونه امکانات و درخواست طرف اسرائیلی را در زمینه فعالیت های جاسوسی تهیه می کند.

وی همچنین به نقش گسترده اسرائیل در کمک به گروه های شورشی جنوب سودان اقرار و تاکید کرد: " ما ظرف چهار سال و نیم گذشته همه ماموریت ها و وظایفی را که بر دوشمان نهاده شده بود محقق کردیم و طرح های قبلی را نیز تکمیل کردیم."

وی ادامه داد: ما کار بی نهایت بزرگی در سودان کردیم و توانستیم گروه های مخالف دولت را تجهیز کنیم ، بسیاری از نیروهای شورشی فعال در جنوب سودان را آموزش دادیم و بارها عملیات لجستیکی و پشتیبانی از آنان داشتیم ، ما گروه های شورشی قدرتمند و قوی را در جنوب سودان و منطقه دارفور مستقر کردیم که می توانند تا مدت طولانی توان مقاومت داشته باشند ، ما الان در حال نظارت بر فعالیت های " جنبش خلق برای ازادی سودان " هستیم !!!!!و تجهیزات امنیتی و اطلاعاتی مورد نیاز آنان را تهیه می کنیم."

این مقام امنیتی اسرائیل درباره فعالیت های جاسوسی خود در لبنان نیز گفت:" ما شبکه های جاسوسی زیادی به سود خود در لبنان داریم و به تازگی نیز ده ها شبکه جاسوسی جدید در این کشور ساماندهی کردیم. در واقع مهم ترین هدف ما سلطه بر بخش ارتباطات و مخابرات این کشور بود ما توانستیم به پیشرفت هایی در این باره دست یابیم که پیش بینی نمی کردیم.ما علاوه بر این نیروهای امنیتی را در داخل لبنان تربیت کردیم و این نیروها همان شبه نظامیانی هستند که در دهه هفتاد با کابینه اسرائیل رابطه داشتند. ما به علت گسترش فعالیت ها و دامنه و شبکه های جاسوسی خود بود که توانستیم در اجرای عملیات های مختلف ترور موفق عمل کنیم. ما در جهت اخراج دستگاه ها و شبکه های جاسوسی و اطلاعاتی سوریه از لبنان تلاش زیادی کردیم و در این خصوص موفق هم شدیم و آن را حتی از انحصار حزب الله درآوردیم."

وی ترور عماد مغنیه فرمانده برجسته نظامی جنبش حزب الله را یکی از مهم ترین و خطرناک ترین عملیات های ترور برای دستگاه های اطلاعات و جاسوسی اسرائیل طی سال های اخیر دانست و افزود: " دستگاهای اطلاعاتی اسرائیل این عملیات را عملیات "کد" نامیدند.

_______________________________________________________

باور میکنم که یادلین خیلی کثیفه ، ولی تپق های جنایتکار ها رو باور نمی کنم.

احتمالا رژیم صهیونیستی خیلی خیلی ضعیفتر از اون چیزی هست که تصور می کنیم و این تپق هام دود همین سوختنه .فقط باور میکنم همه اینکار ها رو میخوان بکنن یا میخواستند.