۱۳۸۹ آبان ۱۳, پنجشنبه

مرکز "احرار" رژیم صهیونیستی را مسئول جان رافت ناصیف اعلام کرد

مرکز "احرار" رژیم صهیونیستی را مسئول جان رافت ناصیف اعلام کرد
A Hamas figure is o
n hunger strike for sixth day .demands to be treated as international conventions are saying.
israel claims herself above all law a
nd practices torture and maltreatment with Palestinian prisoners .
[ 03/11/2010 - 11:49 ق.ظ ]
نابلس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مرکز مطالعات اسرا و حقوق "احرار" اداره زندان های رژیم صهیونیستی را مسئول جان رافت ناصیف از رهبران اسیر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و یکی از رهبران جنبش "اسیر" فلسطینی اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، فواد الخفش مدیر مرکز احرار تاکید کرد که رافت (40 ساله) از 6 روز پیش در اعتصاب کامل غذا به سر می برد و اداره زندان های رژیم صهیونیستی وی را در سلول انفرادی حبس کرده است، اما با این وجود وی اصرار دارد که تا موافقت کامل طرف صهیونیستی با خواسته های خود به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

الخفش تصریح کرد که ناصیف رافت که از تاریخ 19/3/2009 در اسارت زندان های صهیونیستی به سر می برد از اداره زندان مجدو خواسته است که تمامی حقوق وی به عنوان یک بازداشتی موقت را که در قوانین و منشورهای بین المللی به آن اشاره شده است، رعایت کند، اما اداره زندان مجدو با اعلام مخالفت خود با این خواسته وی، بسیاری از حقوقش را لغو کرد که در نتیجه آن ناصیف دست به اعتصاب غذا زد.

مدیر مرکز احرار با قانونی و مشروع خواندن خواسته های رافت ناصیف اظهار داشت که این خواسته های وی جزء حقوقی است که در تمامی قوانین بین المللی و حتی قانون خود رژیم صهیونیستی به آنها اشاره شده است، اما دولت عبری از عمل به این قوانین خودداری می کند.

الخفش در پایان از موسسات بین المللی و سازمان های حقوق بشر خواست که با مداخله فوری در این مساله جان این رهبر اسیر فلسطینی را نجات دهند.