۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

شش مجروح بر اثر حمله اسرائيل به غزه

جمعه 28 ابان 1389 | 21:34

منابع بيمارستاني مي‌گويند، دست‌کم شش فلسطيني بر اثر حمله هواپيماهاي جنگنده اسرائيلي به دو شهر در نوار غزه مجروح شده‌اند.


به گزارش خبرنگار پرس تي‌وي، روز جمعه (28 آبان) چهار فلسطيني از جمله دو زن، پس از حمله هواپيماي رژيم اسرائيل به يک خانه در مرکز شهر ديرالبلح واقع در نواز غزه مجروح شدند.

دو فلسطيني ديگر نيز در جنوب شهر خان يونس بر اثر حمله هوايي ارتش رژيم اسرائيل مجروج شدند.

اين در حالي است که هواپيماهاي اسرائيلي اوايل روز جمعه به شهر غزه نيز حمله کرده‌اند که تاکنون هيچ گزارشي از کشته يا مجروح احتمالي اين حمله منتشر نشده است.

ارتش رژيم اسرائيل ضمن تائيد اين حملات، مدعي شده است که اين حمله در پاسخ با شليک خمپاره‌هايي صورت گرفت که از اراضي تحت محاطره فلسطيني شليک شدند که بر اثر پرتاب اين خمپاره به هيچ کس آسيبي نرسيد.

با اين حال، مبارزان فلسطيني مي‌گويند، اين حملات خمپاره‌اي در پاسخ به اقدامات ترورهايي صورت گرفت که رژيم اسرائيل در سراسر غزه انجام مي‌دهد.

روز چهارشنبه (26 آبان) دو تن از اعضاي "ارتش اسلام" به نام محمد ياسين و برادر وي، بر اثر حمله هوايي هواپيماهاي اسرائيلي به شهر غزه جان خود را از دست دادند و سه فلسطيني ديگر نيز مجروح شدند.

ارتش اسرائيل در اوايل ماه جاري نيز در جريان عمليات مشترکي با تشکيلات امنيت داخلي خود موسوم به شين بت، محمد جمال نيم‌نيم يکي از اعضاي ارشد ارتش اسلام را هدف حملات خود قرار داد و وي را به شهادت رساند.

مقامات رژيم اسرائيل نيز پس از اين حمله، ضمن اعتراف به ترور نيم‌نيم، در توجيه اقدام خود مدعي شدند، گزارش‎هايي را مبني بر تلاش وي براي برنامه‌ريزي حملاتي عليه نيروهاي امريکايي و اسرائيلي در شبه جزيره سينا دريافت کردند.

نقض حريم هوايي غزه و حملات مرگ‌بار هواپيماهاي رژيم اسرائيل به اين منطقه فلسطيني تقريبا هر روز صورت مي‌گيرد.

رژيم اسرائيل ادعا مي‌کند، هدف از اين حملات نابودي تونل‌هاي مرزي بين رفح و غزه است.

اين رژيم مي‌گويد مبارزان فلسطيني از اين تونل‌ها که جنوب غزه را با مصر مرتبط مي‌کند، سلاح قاچاق مي‌کنند، درحالي که به گفته فلسطيني‌ها اين تونل‌ها شاه‌راه تامين مايحتاج زندگي ساکنان اين منطقه محاصره زده به شمار مي‌آيد.

فعالان و تحليل‌گران هشدار داده‌اند، اگر جامعه جهاني براي شکستن محاصره غزه اقدام نکند، اين منطقه با فاجعه انساني مواجه خواهد شد.