۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

کساني که معتقدند مي‌توان با اسرائيلي‌ها صلح کرد و به استقلال دست يافت در توهم زندگي مي‌کنند.

یکشنبه 30 ابان 1389 | 16:22

جنبش مقاومت فلسطين، حماس با صدور بيانيه‌اي اعلام کرده است که مقاومت حق قانوني و مشروع مردم فلسطين در برابر اسرائيل به شمار مي‌آيد.


جنبش حماس روز شنبه (29 آبان) در گرامي‌داشت هفتاد و پنجمين سالگرد شهادت عزالدين قسام، در بيانيه‌اي مقاومت را حق مشروع و قانوني مردم فلسطين خواند.

جنبش حماس در اين بيانيه اعلام کرد، تا زماني که اسرائيلي‌ها به اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني ادامه دهند، مقاومت ادامه خواهد داشت.

اين بيانيه درباره مسئله ادامه شهرک‎سازي رژيم اسرائيل افزوده است، هر گونه پروژه ساخت و ساز از سوي رژيم اسرائيل در سرزمين‎هاي فلسطيني، نقض حقوق ساکنان اين منطقه به شمار مي‌آيد.

در همين حال ابو عبيده، سخنگوي جنبش حماس روز جمعه گفته بود که فلسطينيان تا دست‌يابي به پيروزي نهايي، به راه عزالدين قسام ادامه خواهند داد.

وي درباره کساني که معتقدند مي‌توان با اسرائيلي‌ها صلح کرد و به استقلال دست يافت گفت، اين افراد در توهم زندگي مي‌کنند.

عزالدين قسام از مبارزان فلسطيني به همراه 14 تن از همرزمانش در سال 1936 نزديک روستاي يعبد کشته شد.

رژيم اسرائيل از ژوئن 2007 و به دنبال پيروزي جنبش حماس در انتخابات دموکراتيک فلسطين، نوار غزه را تحت محاصره قرار داده است.

اين درحالي است که رژيم اسرائيل از دسامبر 2008 در 22 روز جنگ غزه، زيرساخت‌هاي اين منطقه را هدف قرار داد و بيش از 1.6 ميليارد دلار خسارت به نوار غزه وارد کرد.

در اين حمله همچنين بيش از 1400 فلسطيني که بيشتر آن‌ها را غيرنظاميان تشکيل مي‌دادند، کشته و هزاران فلسطيني از جمله زنان و کودکان زخمي شدند.