۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

پذیرش پیشنهاد آمریکا؛خودکشی سیاسی فلسطینیان

پذیرش پیشنهاد آمریکا؛خودکشی سیاسی فلسطینیان

چهارشنبه 1389/08/26 ساعت 15:19 گرینویچ

یک کارشناس فلسطینی با تاکید بر ضرورت مخالفت تشکیلات خودگردان با پیشنهاد آمریکا جهت توقف سه ماهه شهرک سازی، گفت:این پیشنهاد شبیه وعده بالفور جدید جهت اعطای امیتازات بیشتر به صهیونیست ها است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از بی بی سی عربی "هانی المصری" با اشاره به سفر دیوید هیل معاون جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه که با هدف ابلاغ پیشنهاد آمریکا در باره توقف سه ماهه شهرک سازی به فلسطینیان صورت گرفته است؛ هرگونه پذیرش این پیشنهاد از سوی تشکیلات خودگردان را خود کشی سیاسی خواند.

این کارشناس فلسطینی همچنین تصریح کرد که موافقت یا حتی مخالفت فلسطینیان با پیشنهاد آمریکا جهت توقف سه ماهه شهرک سازی به زیان آنها تمام می شود و پیامدهای زیادی به دنبال دارد.

المصری گفت: هدف از سفر دیوید هیل به رام الله ابلاغ محتوای پیشنهاد آمریکا به رژیم صهیونیستی در خصوص توقف شهرک سازی است.

وی افزود: هیل تلاش کرد سفر خود را به تعویق بیندازد تا رژیم صهیونیستی موافقت خود را با این طرح پیشنهادی اعلام کند تا مساله مشخصی برای مطرح کردن داشته باشد با این مساله رخ نداد.

المصری افزود: به نظر من تشکیلات خودگردان سردرگم است زیرا اگر پیشنهاد آمریکا را رد کنند مسوول شکست مذاکرات خواهد بود و اگر آنرا بپذیرند دست به خودکشی سیاسی زده است زیرا پیشنهاد آمریکا شبیه وعده بالفور جدید است که آمریکا بر اساس آن در مقابل عقب نشینی تاکتیکی اسراییل در خصوص توقف موقت شهرک سازی که شامل قدس هم نمی شود امتیازات زیادی به این رژیم می دهد و دولت آمریکا پس از این سه ماه دیگر حق ندارد از اسراییل بخواهد توقف شهرک سازی را تمدید کند.

وی ادامه داد: تجارب گذشته نشان داده است وعده ها و ضمانت هایی که به فلسطینیان داده شده است هیچ ارزشی ندارد و هیچ کس آنها را رعایت نکرده است در حالی که ضمانت هایی که به اسراییل داده می شود برای آمریکا الزام آور است.

المصری گفت: موافقت فلسطینیان با پیشنهاد آمریکا پیامدهای داخلی زیادی چه در سطح جنبش فتح یا سازمان آزادیبخش فلسطین یا در میان مردم فلسطین به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: به همین دلیل رهبران فلسطین باید پیش از قبول این پیشنهاد خوب بیندیشند.