۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

اعلامیه بالفور سند نژادپرست بودن تنظیم کنندگان و مدافعانش

امروز سه شنبه 11 آبان، برابر با دوم ماه نوامبر نود و سومین سالروز شوم صدور بیانیه بالفور است که به موجب آن دولت انگلیس به یهودیان حق تشکیل "وطن ملی" در سرزمین متعلق به ملت فلسطین را داد. وعده بالفور یا بیانیه معروف بالفور به نام وعده "کسی که اختیاری ندارد" به "کسی که حقی ندارد" نیز معروف است و این مساله بر اساس معادله ساختگی "سرزمین بدون ملت برای ملت بدون سرزمین" شکل گرفته است. دفتر اطلاع رسانی دولت مردمی فلسطین به ریاست "اسماعیل هنیه" انگلیس را مسئول جنایت تاریخی صدور اعلامیه سیاسی و نژاد پرستانه "بالفور" علیه ملت فلسطین خواند و اعلام کرد که باید انگلیس تبعات سیاسی و دینی و اخلاقی و مادی این اعلامیه را بپردازد.

این دفتر امروز سه شنبه 11 آبان ماه طی بیانیه ای ، بار دیگر از انگلیس خواست تا صراحتا مسئولیت این جنایت را برعهده بگیرد و از ملت فلسطین معذرت خواهی کند و در راستای احقاق حقوق فلسطینیان تلاش کند؛ فلسطینیانی که خانه ها و فرزندانشان را بدون هیچ گناهی از دست دادند.

دولت مردمی هنیه در این بیانیه بر حق ملت فلسطین در سرزمین تاریخی خود از دریای مدیترانه تا رود اردن بدون هیچ کم و کاستی و دریافت غرامت در ازای تلفات جانی و خسارت های مادی وارده به این ملت تاکید کرد.

این دولت از تمامی جهانیان آزاد اندیش و کشورهای عربی خواست تا مساله ملت فلسطین و حقوق حقه این ملت؛ به ویژه حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان را در محافل بین المللی مطرح کرده و آن را در سر لوحه برنامه های خود قرار دهند.

این دولت بار دیگر خواستار محاکمه سران تل آویو شد که در طول تاریخ دست به کشتارهای وحشیانه ای زده اند که تازه ترین آنها تجاوز به نوار غزه است که چندین هزار شهروند فلسطینی را به خاک و خون کشید.

این بیانیه یادآور شد که با توجه به بی ثمر ماندن مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی باید مقاومت فلسطین راهبرد اساسی ملت فلسطین در منازعه با رژیم صهیونیستی باشد.

از سوی دیگر، وزارت فرهنگ فلسطین از انگلیس خواست تا از ملت فلسطین به خاطر صدور اعلامیه بالفور مبنی بر تاسیس میهنی ملی برای یهودیان در فلسطین معذرت خواهی کند.

این وزارتخانه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت انگلیس باید در قبال این مساله و تبعات و عواقب وخیم جنایاتش و جنایات گروهک های صهیونیستی پاسخگو باشد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که این اعلامیه ایجاب می کند که انگلیس آشکارا از ملت فلسطین معذرت خواهی کند و به آوارگان فلسطینی خسارت پرداخت کند.

حزب های مختلف فلسطینی نیز این جنایت تاریخی را محکوم کردند و خواستار عذر خواهی انگلیس برای این جنایت تاریخی و تلاش جدی آن برای محو اشغالگری صهیونیستی از فلسطین شدند.

حماس هم خاطر نشان کرد که با استواری به دفاع از حقوق فلسطینی ها و اماکن مقدس ادامه می دهد و وفادار به گزینه مقاومت تا زمان بازپس گیری کلیه حقوق غصب شده و آزاد سازی فلسطین است . حماس بر غیرقانونی و ناعادلانه بودن بیانیه بالفور تاکید کرد ؛ بریتانیا چیزی را واگذار نموده که مالک آن نبوده درحالیکه خود را حافظ مردم فلسطین معرفی میکرده است. همچنین تاکید می کند که مردم فلسطین هیچگونه تعهدی نسبت به اشغال صهیونیستی ندارند و بار دیگر انگلیس و هم پیمانانش را مسئول کامل ایجاد ماهیت صهیونیستی در سرزمین فلسطینیان و کلیه جنایت های رخ داده یا در حال وقوع بر ضد خود توسط این نئو نازی ها می دانند.

به نوبه خود ،جبهه مردمی برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل (PFLP-GC) نیز اعلام کرد ،[ایده] به رسمیت شناختن دولت یهودی با در نظر گرفتن حقوق تاریخی فلسطینی ها وخیانت بزرگی که صورت گرفته ،محکومیت قانونی مدافعان چنین ایده ای را میطلبد . این جبهه می افزاید ،"حق ما از فلسطین کل خاک فلسطین بدون چشمپوشی از ذره ای از آن است".

جنبش جهاد اسلامی نیز به سهم خود خاطر نشان کرد به رسمیت شناختن دولت یهودی از اعلامیه بالفور هم خطرناکتر است ، و تاکید کرد چنین پذیرشی خیانت به مبارزه و قربانی های ملت فلسطین در طول تاریخ است.

  1. Palestinian gov't demands Britain to apologize for Balfour declaration
  2. دولت فلسطین خواستار معذرت خواهی انگلیس از ملت فلسطین شد