۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

مقاومت لبنان همواره یک نیاز ملی برای مقابله با تجاوزگری های صهیونیست ها است.


نبیه بری و عون: مقاومت نیازملی برای مقابله بااسراییل است
1389/08/28

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و ژنرال میشل عون رئیس فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح این کشور بر ادامه راه مقاومت برای مقابله با زیاده خواهی ها و توسعه طلبی های صهیونیست ها تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از شام برس، بری گفت: مقاومت لبنان همواره یک نیاز ملی برای مقابله با تجاوزگری های صهیونیست ها است.

وی افزود: انتظارداریم تا همه لبنانی ها دیدگاه واحدی در قبال چگونگی تعامل با خروج صهیونیست ها از بخش شمالی ( لبنانی) روستای غجر داشته باشند و پیامدها و ابعاد آن را مطالعه و بررسی کنند.

رئیس پارلمان لبنان افزود: این تصمیم صهیونیست ها خواه در چارچوب یک مانور سیاسی ظاهری یا در راستای عمل به مفاد قطعنامه 1701 شورای امنیت که بر اساس آن تل آویو ملزم به خروج بدون قید و شرط از سرزمین های اشغالی لبنان در سال 2006 است، در واقع استرداد و بازگرداندن هروجب از سرزمین های اشغالی لبنان بازگرداندن حق به صاحبان اصلی آن است.

وی تصریح کرد: عقب نشینی و خروج نظامیان صهیونیستی از بخش لبنانی روستای غجر اگر صورت گیرد در واقع پس از سال ها اشغالگری و هزاران بار نقض حاکمیت لبنان صورت گرفته است.

از طرف دیگر ژنرال عون که رئیس جریان ملی آزاد لبنان نیز ضمن دفاع از مقاومت و حزب الله گفت که حزب الله جنبش مقاومت قاطعانه و کوبنده ای است که برای آزادی خاک و میهن خود از لوث آلودگی صهیونیست ها مبارزه و جانفشانی می کند و سلاح آن ابزار مهمی برای واکنش به هرگونه تجاوز صهیونیستی است.