۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

10:16 - 5 اسفند 1388
صهیونیست های فعال مدعی شده اند، شهر جدید فلسطيني روابی در شمال رام الله به امنیت اسرائیلی ها و محیط زیست آسیب می رساند.
به گزارش هاآرتص، تعدادی از صهیونیست های فعال افراطی سعی دارند از طریق برگزاری تجمع ها و همچنین تبلیغات و مصاحبه با خبرگزاری های بین المللی زمینه را برای توقف پروژه ساخت شهر روابی فراهم سازند.

21:00 - 4 اسفند 1388
بررسی وضعیت سیاسی خاورمیانه و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در جریان کشتار غزه از محورهای اصلی گفتگوهای رییس جمهور مصر و رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قاهره بود.

علی ترکی، رییس دوره ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه از تلاش خود برای برپایی نشستی اضطراری برای بررسی و صدور قطعنامه ای در خصوص گزارش موسوم به گلدستون درباره جنایات جنگی رژیم اسرائیل در جریان کشتار غزه خبر داد.

20:23 - 4 اسفند 1388
اسماعیل هنیه نخست وزیر جنبش حماس از مردم کرانه باختری خواست تا علیه مصادره غاصبانه اماکن باستانی مسلمانان و افزودن آن به فهرست " میراث ملی " رژیم اسرائیل به پا خیزند.

هنیه روز سه شنبه گفت:" این تصمیم تل آویو پاسخ مناسبی را از سوی مردم کرانه باختری طلب می کند و مردم باید علیه اشغالگری های رژیم اسرائیل به پاخیزند "

وی همچنین افزود:" این اقدام با هدف از میان برداشتن هویت و تغییر ماهیت و شناسنامه یادمان های اسلامی و سرقت تاریخ ما صورت می گیرد "

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، در پی این اقدام درگیری هایی میان مسلمانان و نیروهای امنیتی اسرائیل در نزدیکی مسجد ابراهیم شهر الخلیل رخ داده است که هنوز از میران تلفات آن گزارشی منتشر نشده است.
در همین حال، مغازه ها و مدارس شهر بیت المقدس نیز در اعتراض به این اقدام تل آویو امروز در اعتصابی یک روزه، بسته بودند.

غسان خطیب سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:" ما معتقدیم که این مورد از نقض آشکار قوانین بین المللی بسیار خطرناک است چرا که به تنش های موجود زمینه ای مذهبی می بخشد "
محمود حبش وزیر امور مذهبی و اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این تصمیم تل آویو را توهینی آشکار به تمامی مسلمانان سراسر جهان توصیف کرده است.
17:27 - 4 اسفند 1388
پلیس دوبی از شناسایی چهار مظنون دیگر در پرونده قتل عضو ارشد حماس در دوبی خبر می دهد.


خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس دوبی اعلام کرد:" امارات متحده عربی در ادامه تحقیقات مشترک خود با دولت انگلیس در پرونده قتل المبحوح، دو مظنون انگلیسی را که گذرنامه و اوراق مسافرتی انگلیسی در اختیار داشته اند، شناسایی کرده است "
بر اساس این گزارش، دو مظنون دیگر نیز که گذرنامه و اوراق مسافرتی ایرلندی حمل می کرده اند، به جمع دیگر مظنونین این پرونده افزوده شده اند.
با افزوده شدن این چهار تن جمع مظنونین به دست داشتن به قتل المبحوح از اعضای ارشد جنبش حماس در روز 20 ژانویه سال جاری در دوبی، به 20 تن رسید.

14:46 - 4 اسفند 1388
نظامیان رژیم اسرائیل در ادامه حملات خود به کرانه باختری ، شش فلسطینی را دستگیر کردند.

روزنامه يديعوت احرونوت در پایگاه اینترنتی خود به نقل از مقامات نظامی اسرائیل گزارش داد، شش فلسطینی تحت تعقیب ، بامداد امروز (سه شنبه) ، در عملیات ارتش اسرائیل بازداشت شده اند.
ارتش اسرائیل هر روز با نقض توافق نامه امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین و ادامه حملات خود به کرانه باختری، غیرنظامیان فلسطینی از جمله جوانان و نوجوانان را اسیر و به مکان های نامعلوم منتقل می کنند.

رژیم اسرائیل مدعی است، دستگیر شدگان فعالانی هستند که در فهرست افراد تحت تعقیب قرار دارند.

کارشناسان مسائل زندانیان در فلسطین می گویند، در حال حاضر دست کم 11500 فلسطینی از جمله زنان و کودکان در زندان های رژیم اسرائیل به سر می برند.