۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

بري:اعراب سفارت های اسرائیل را تعطیل کنند

رئيس مجلس لبنان گفت: کشورهاي عربي بايد در مبارزه با اسرائيل غاصب براي احقاق حقوق مردم فلسطين، مواضع يکساني داشته باشند و با اتحاد، سفارت هاي اين رژيم را در کشورهايشان تعطيل کنند.

به گزارش ايرنا از بيروت ، نبيه بري رئيس مجلس لبنان امروز سه شنبه باصدور بيانيه اي گفت: اسرائيل با اقدامات تروريستي خود به خصوص ترورمحمد المبحوح يکي از فعالان حماس در دبي و همچنين قرار دادن حرم ابراهيمي و مسجد بلال بن رباح در فهرست اماکن باستاني خود، نقش بالاترين تروريست بين المللي را بازي مي کنند.


موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، متهم اصلی قتل محمود المبحوح است. این فرمانده حماس در دوبی بوسیله افراد ناشناس در حالی به شهادت رسید که رئیس پلیس دوبی تاکید کرده است که به عقیده وی و به احتمال 99 درصد، موساد در این ترور دخیل بوده است و خواستار بازداشت رئیس این سازمان جاسوسی شد.
تزیپی لیونی، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی ضمن دفاع از ترور یکی از فرماندهان حماس در دوبی، از این اقدام تقدیر بعمل آورد و چهره‌ی واقعی خود را بار دیگر نشان داد.

به گزارش فردا و به نقل از بی‌بی‌سی، وی که رهبر حزب کادیما و وزیر امور خارجه کابینه قبلی رژیم صهیونیستی است، ترور محمود المبحوح را یک "خبر خوب" دانست!

وی، ترور فرمانده جریان مقاومت فلسطین را "خبر خوب برای مبارزان تروریسم" عنوان کرد و از آن استقبال نمود.
...
لیونی، انتقادات فزاینده در مورد این ترور را "غیراخلاقی" عنوان کرد!
...
وی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی‌اش وارد سازمان موساد شد؛ سازمانی که امروز متهم اصلی ترور المبحوح است، تروری که لیونی از آن تقدیر کرده است.

«ناحوم ادموني» كه در آن زمان رياست موساد را به عهده داشت، درباره عضویت لیونی در موساد گفته است که"ليوني در يكي از سري‌ترين تيم‌هاي موساد در اروپا فعاليت مي‌كرد. با وجود آنكه كسي در مورد نقش نيروهاي زن در دستگاه موساد حرفي نمي‌زند؛ ولي يكي از مهم‌ترين نقشهايي را كه آنان دارند، مشاركت در جذب مزدوراني از ميان عرب‌ها، مسلمانان و حتي اروپايي‌ها براي سازمان موساد است. نيروهاي زن موساد از روش اغوا و فريب كه يكي از كارآمدترين روش‌ها در جذب مزدور است،‌ استفاده مي كنند."