۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

تاریخ:1388/12/06 ساعت:11:27:34 کد:15773



تصویر بزرگ
سرویس جهان اسلام: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک با وزیر جنگ اسراییل دیدار کرده و آن طور که دفتر وی خبر داده، در این دیدار به شکل کم سابقه ای سیاست های فزون خواهانه آن رژیم را نکوهش کرده است.


دفتر دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه از این دیدار گزارش داده که او به "ایهود باراک" گفته که وضعیت غزه قابل تحمل نیست و طرح اسرائیل برای قرار دادن دو زیارتگاه در کرانه باختری به فهرست آثار ملی اسراییل تاسف آور است.

بان خاطر نشان کرده است که ضرورت دارد اسراییل گام های مثبت را درخصوص غزه بردارد و بویژه اجازه دهد دست کم مصالح ساختمانی برای بازسازی بناهای ویران شده ناشی از حملات اسراییل به غزه ، وارد این منطقه شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از اسراییل خواسته است تا قطعنامه 1701 را اجرا و از تمامی خاک لبنان و از جمله روستای قجر خارج شود.

وی همچنین از نقض مکرر حریم هوایی لبنان توسط جنگنده های اسراییل انتقاد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه بدون اشاره مستقیم به تهدیدهای پی درپی اسراییل علیه ایران و دیگر کشورهای منطقه، گفته است که از این اظهارات و تهدیدها نگران است و به کار بردن چنین الفاظی می تواند تنش ها در منطقه را افزایش دهد.

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا که تحت فشار صهیونیست های حاکم بر کشورش ، امید دارد به جنازه آنچه که صلح خاورمیانه نامیده می شود روح تازه ای ببخشد ، از ایهود باراک دعوت کرده که مذاکراتی دوجانبه در واشنگتن داشته باشند.