۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

سردار سلامی: بهترین موضع دشمن در برابر اقتدار امنیتی دستگاه‌های نظام اسلامی سکوت است

جانشین فرمانده کل سپاه:


تصویر بزرگ سرویس دفاع مقدس و انقلاب اسلامی: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران روی 50 درصد انرژی دنیا ایستاده و اگر اراده کند، اروپا زمستان را در سرما به سر می‌برد.

به گزارش فرهنگ نیوز؛ حسین سلامی پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان و رزمندگان شهر کرمان اظهار داشت: درک حقایق الهی با ذهن بشری کار سختی است، زیرا دامنه حقایق الهی بیکران است و ما در حد بضاعت ذهن قادر به درک و بیان هستیم.

وی افزود: قبل از انقلاب دنیا با چه واژه‌هایی از ایران تعریف می‌کرد و حداقل واژه‌ای که آنها برای ایران به‌کار می‌بردند، پل پیروزی در جنگ دوم جهانی بود، یا واژه‌هایی مانند ژاندارم خلیج فارس که نشان می‌دهند برای ایران با این همه سابقه و ارزش‌ها تنها نقش یک ژاندام آمریکا را قائل بودند.

سلامی تصریح کرد: به قول نیکسون رئیس جمهوری اسبق آمریکا، ایران یکی از دو ستون آمریکا در منطقه است و به عنوان یک ایالت منفصل آمریکا به حساب می‌آمد و هویت مستقلی در جامعه بین‌الملل برای ایران قائل نبودند و باید واژه ایران را در تاریخ آمریکا و انگلیس جستجو کرد.
وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های جهانی در زمان رژیم منحوس پهلوی با مطرح کردن دروازه تمدن، اندیشه منحط غرب را وارد جامعه ‌کردند تا حدی که میزان مشروب فروشی‌ها از کتابخانه‌ها در پایتخت بیشتر بود، سواحل دریایی خزر کپی سواحل کالیفرنیا بود.


سلامی گفت: سربازان ایران به نیابت از انگلیس در ظفار عمان می‌جنگیدند، نبض سیستم امنیتی و نظامی کشور در دست 40 هزار مستشار آمریکایی و انگلیسی بود، فرماندهان ما در وست پوینت آمریکا آموزش می‌دیدند، اما اکنون ایران پس از انقلاب موقعیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی اظهار داشت: هیچ حادثه‌ای خارج از مدار دو قدرت غرب و شرق اتفاق ‌نیفتاد و حتی جنگ‌هایی که در دنیا رخ می‌داد، انعکاس خواسته‌های این دو قدرت بود.

سلامی افزود: عظمت انقلاب اسلامی در این بود که این دو قدرت را شکست داد و فراتر از این دو قدرت عمل کرد، امام راحل انقلاب را در نقطه تولد، بر دو قدرت غلبه داد و تعریف جدیدی از قدرت را ارائه و وارد صحنه بین‌المللی کرد و این موجب شد که خیمه سیاست‌های امنیتی آمریکا فرو بریزد و حتی شوروی احساس کرد که نفوذ انقلاب هیمنه آن را به می‌ریزد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در برابر کشورهایی ایستاد که به قول خودشان هیچ وقت آفتاب در آن غروب نمی‌کند و از شروع این انقلاب بود که تاریخ بشر وارد مرحله جدیدی شد و تعادل قدرت‌ها به هم ریخت و این یکی از حقایق الهی بود که با ذهن بشری قادر درک نبود و رویدادی بر خلاف خواست ابرقدرت‌ها رخ دهد.

سلامی خاطرنشان کرد: نخستین عکس‌العملی که ابرقدرت‌ها در برابر تولد انقلاب اسلامی از خود نشان دادند، آغاز جنگ تحمیلی بود، در تمام تاریخ بشریت قدرت‌ها به ویژه دو قدرت شرق و غرب همیشه در برابر هم صف‌آرایی کرده بودند و تنها در یک حادثه این دو قدرت در کنار هم مانند قیچی قرار گرفتند که این برای برش دادن یک چیز که آن هم انقلاب اسلامی بود صورت گرفت.

وی گفت: مفهوم این عبارت این بود که ایران اسلامی باید در برابر همه بدون هیچ متحد معتقدی می‌‌ایستاد.

سلامی اظهار داشت: کار به جایی رسید که حتی سیم خاردار را به ما نمی‌فروختند، اما تانک‌های شوروی روی کمرشکن در الاماره به سمت ایران شلیک می‌‌کردند، روزی که جنگ آغاز شد، عراق 12 لشکر داشت، اما در میانه جنگ با تجهیزات و امکاناتی که قدرت‌ها و کشورهای منطقه در اختیار او گذاشتند، به 50 لشکر و 90 تیپ ارتقا یافت و جوانان این کشور برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در دریای آتش حرکت می‌کردند و پیروزی می‌آفریدند.

وی افزود: ارتش عراق در حمایت قدرت‌ها به چهارمین ارتش دنیا بدل شده بود و این همان اعجاز غیرقابل درک الهی توسط ذهن بشری بود که به انقلاب عطا و موجب شد، یک وجب از خاک ایران به دست دشمن باقی نماند.

سلامی تصریح کرد: امکانات ما در دفاع مقدس آنقدر کم بود که توپ‌های ما دو روز یک گلوله می‌توانستند، شلیک کنند، با این همه دخالت مستقیم آمریکا و حتی شوروی صورت می‌گرفت، خاطره کشتی بریجتون هنوز در ذهن‌ها باقی است که توسط چند ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس اسکورت می‌شد و خبرنگاران دنیا روی عرشه آن ایستاده بودند که چگونه این کشتی با اسکورت آمریکایی‌ها و تبلیغاتی که مبنی بر ضعف ایران در دفاع از خلیج فارس شده بود، از ترس یک لنج ماهیگیری ایران مسیر خود را تغییر می‌دهد و با مین برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم اقتصادی و قانون داماتو در گذشته صورت گرفت و اکنون نبرد سخت فرهنگی را دشمن شروع کرده که باور ملت را نابود کند، آمریکا در رویارویی با انقلاب اسلامی در آلبوم نبردهایش لحظه‌ای از موفقیت را نمی‌بیند، آنها اعتراف دارند که با هر کشور با یک استراتژی برخورد کردیم که فرو ریخت، اما این در مورد ایران امکان ندارد.

سلامی گفت: پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن و آلمان پروژه مردم‌سازی را راه انداختند، حتی امروز نیز پس از جنگ جهانی دوم اروپا در اشغال آمریکا است و حاکمیت هیچ‌کس به غیر از خود را قبول ندارد.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها بیش از 200 هزار نفر نیرو در پایگاه‌های خود دارند، اما اکنون احساس می‌کنند که قادر به کنترل نیستند، امروزه آمریکا هزینه می‌کند و به خواست خدا این هزینه‌ها به نفع ایران تمام می‌شود.

وی افزود: طعم شکست آمریکا و اسرائیل زمانی برای مردم دنیا محرز شد که رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله به زانو در آمد، زیرا جوانان حزب‌الله از انقلاب اسلامی الهام گرفتند.

سلامی تصریح کرد: هنوز بخش‌هایی از کشورهای عربی بعد از جنگ اعراب و اسرائیل در چنگ رژیم صهیونیستی است، زیرا اینها به ناسیونالیسم عربی تکیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با توجه به عدم موفقیت در جبهه‌های نظامی جنگ را به خیابان‌ها کشاندند و هدف این بود که بحران درست کنند، در حالی که شناخت عمیق از ملت ایران و ارزش‌های آنها را ندارند.

سلامی گفت: ملت ایران ملتی است که تاسف می‌خورد، چرا روز عاشورا نبود که از ولی امر خود دفاع کند و آیا این چنین ملتی با این تفکر شکست می‌خورد یا دچار فتنه می‌شود، با این روحیه حادثه سال 61 هجری دیگر تکرار نمی‌شود.

وی اظهار داشت: بعد از انتخابات عوامل داخلی به فضای روانی دل بسته بودند که رسانه‌های غربی با آن بحران ایجاد ‌کردند و به دنبال بحران مشروعیت بودند و از همه ابزارها استفاده کردند تا تاریخ دفاع مقدس را زیر سئوال ببرند که چرا دفاع کردید و می‌خواستند، نشان دهند که نظام بدون منطق عمل ‌کند.

سلامی افزود: روزنامه‌های قدرت‌طلب و معاند داخلی در تولید این فتنه نقش داشتند و ضد انقلاب با ذوب شدن یخ‌ها فرصت پیدا کرد که تمام قدرت خود را به میدان آورد تا بحران هویت و مشروعیت نظام را به وجود آورد، زیرا انتخابات به نظر آنها بهترین موقعیت برای ایجاد بحران است.

سلامی افزود: عبور از این مرحله سخت‌تر از جنگ تحمیلی بود، حجاب‌گریزی، نماز‌گریزی، اعتیاد الکترونیک، بحران امنیت از جنوب شرق کشور تا مرکز از ترور تا شلوغی، در مرکزیت طراحی ضدانقلاب بود، اما مردم با تدابیر رهبر و مولای ما که به تعبیر قرآن ولایت ستاره‌ای محسوب می‌شود که راهنمای همیشگی است، این فتنه‌ها را با الهی‌ترین روش پشت سر گذاشتند که کوچک‌ترین خللی در وحدت به وجود نیامد و نمونه آن حضور مردم در 9 دی با شور و حال عاشورایی بود و شادی کاذب دشمن را مانند سیل عظیم و خروشان از صحنه حذف کردند و نظام دوباره با درخشش خود را نشان داد و یاس بر جبهه دشمن دوباره مستولی شد.

وی تصریح کرد: دستگیری این شرور (ریگی) به اندازه یک ریگ ارزش ندارد، اما پیدا کردن یک ریگ در دریا کاری بزرگ است و این هم هدیه خداوند بود به ملت و بهترین موضع دشمن در برابر اقتدار امنیتی دستگاه‌های نظام اسلامی سکوت است.

سلامی گفت: امروزه موشک‌های ما هر نقطه دلخواه را که توطئه‌گران حضور دارند، هدف قرار می‌دهند و در همه زمینه‌ها کشور در حال ترقی است، با همه وجود که دشمن و قدرت‌ها مخالفت‌های خود را عملی می‌کنند، اما این خواست خداوند است که ملت ایران همچنان در سایه انقلاب اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری به پیش می‌رود.