۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

1388/12/04

نیکلاسارکوزی رئیس جمهور فرانسه خواستار تلاش بیشتر جامعه جهانی برای ازسرگیری روند گفت وگوها شد و نسبت به وقوع انتفاضه سوم فلسطینی ها هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ، سارکوزی گفت : اگر ما گفت وگو نکنیم ، خود را به خطر انداخته ایم و من به جامعه جهانی می گویم که ما با انتفاضه سوم مواجه خواهیم شد. ساکوزی در نشست خبری مشترک با محمود عباس ( ابومازن ) رئیس تشکیلات خودگردان در پاریس همچنین هشدار داد که اگر تلاش های صلح در مسیر خود قرار نگیرد ، فرانسه طرحهای جدیدی را برای روند صلح خاورمیانه پیشنهاد خواهد کرد. وی همچنین برتشکیل دولت فلسطینی تاکید کرد. رئیس جمهوری فرانسه همچنین سخنان برنارد کوشنر وزیرخارجه خود را درباره تشکیل دولت فلسطینی پیش از تعیین مرزها تایید کرد."برنارد کوشنر" وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه گذشته بر لزوم تشکیل فوری کشورمستقل فلسطینی و به رسمیت شناختن آن از سوی کشورهای اروپایی و جامعه بین المللی تاکید کرد. وی در گفت وگو با یک روزنامه فرانسوی بر تشکیل کشور فلسطینی بدون تعیین مرزها تاکید نمود.

1388/12/04

رادیو رژیم صهیونیستی از همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین با ارتش این رژیم برای جلوگیری از شلیک موشک از کرانه باختری به اهداف صهیونیستی پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی ، ارتش این رژیم در بیانیه ای از همکاری نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی برای ناکام گذاشتن شلیک موشک قدردانی کرد و این اقدام را نمونه ای از "همکاری مشترک موفقیت آمیز " توصیف کرد.
روزنامه صهیونیستی معاریو روز گذشته (دوشنبه) گزارش داد که شبکه ای از موشک و مواد منفجره در کرانه باختری آماده برای هدف قرار دادن اسراییل کشف شد.


ساخت شهرک جدید و مراحل پایانی یهودی سازی قدس
1388/12/04

عضو قانونگذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک جدید در سرزمینهای فلسطینی در جنوب بیت المقدس و نیز مراحل پایانی یهودی سازی قدس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبری، فضل حمدان عضو قانونگذار جنبش حماس در نشستی مطبوعاتی نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک جدید در سرزمینهای فلسطینی در بیت صفافه در جنوب بیت المقدس هشدار داد و گفت: این طرح زمینهای بیشتری از فلسطینی ها را مصادره خواهد کرد و تعداد زیادی از یهودیان را وارد قدس و سرزمینهای اطراف خواهد نمود. وی همچنین این طرح را مرحله پایانی یهودی سازی قدس دانست. این درحالی است که انجمن "ایر امین" اسراییل نیز تایید کرد که شهرداری اسراییل در بیت المقدس طرح ساخت 549 واحد مسکونی جدید در نزدیکی بیت صفافه را تصویب کرده است.


یک افسراطلاعاتی فلسطین فاش کرد :دخالت تشکیلات خودگردان فلسطین در فروش دارایی های قدس به یهودیان
1388/12/04

فهمی شبانه تمیمی ، افسر سابق سازمان اطلاعات فلسطین از رسوایی جدید و فساد مقامهای بلند پایه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله پرده برداشت که در آن برخی مقامهای تشکیلات خودگردان در فروش دارایی های قدس به یهودیان دست داشتند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبری، فهمی شبانه روز گذشته (دوشنبه) در یک نشست خبری در شهر قدس فاش کرد که یکی از مشاوران محمود عباس (ابومازن) رئیس موقت تشکیلات خودگردان فلسطین ، دارایی های فلسطینی های ساکن شهر قدیمی قدس را به" سازمان یهودی" فروخته است و مانع از حمایت عباس از املاک و اراضی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در نزدیکی مسجد الاقصی و شده است . وی در ادامه گفت که مشاور ابومازن با میانجی گری چند تن از مقامهای تشکیلات خودگردان محاکمه نشدند.
شبانه همچنین گفت که وی تصاویر مربوط به این زمین را در پایگاه اینترنتی خود قرار داده است و اطلاعات زیادی را نیز در این زمینه منتشر خواهد کرد.
وی در ادامه یکی دیگر از افسران تشکیلات خودگردان را به فروش ساختمان روزنامه الفجر فلسطین به "سازمان یهودی" متهم کرد.
این افسر سابق سازمان اطلاعات فلسطین همچنین از دست داشتن یکی از وکلای تشکیلات خودگردان در انتقال مالکیت زمین و مسکن فلسطینی به یهودیان خبر داد. فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز با محکوم کردن این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این اقدام خیانت آمیز ، دادن مشروعیت به اشغالگری در سرزمینهای فلسطین و نیز تهدیدی واقعی برای اماکن مقدس است.
شبانه پیشتر در گزارشی چند تن از مقامهای تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله رئیس دفتر ابومازن را به رسوایی اخلاقی و فساد مالی متهم کرده ب

خودداری قذافی از دیدار با ابومازن در طرابلس
1388/12/04

رهبر لیبی از دیدار با محمود عباس (ابومازن) رئیس موقت تشکیلات خودگردان فلسطین در طرابلس خودداری کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، معمر قذافی درخواست و اصرار ابومازن برای دیدار با وی در طرابلس را نپذیرفت.
بر اساس این گزارش، وی با نخست وزیر، وزیرامور خارجه و چند تن از مقامهای لیبی در طرابلس برای اعزام هیات فلسطینی به نشست سران عرب که قرار است اواخر ماه آوریل در این کشور برگزار شود، گفتگو کرد اما این گفت وگوها بدون نتیجه پایان یافت چراکه ابومازن مخالف حضور مقامهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این نشست است

ود