۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

ئیس مرکز مطالعات باحث : جنبش جهانی صهیونیسم دچار فروپاشی شده است

ئیس مرکز مطالعات باحث : جنبش جهانی صهیونیسم دچار فروپاشی شده است
1388/12/01

رئیس مرکز مطالعات باحث گفت که رژیم صهیونیستی در دو سطح داخلی و خارجی به ویژه در درون جنبش جهانی صهیونیسم با مشکلات بسیاری مواجه شده است.
دکتر ولید محمد علی در حاشیه دومین روز برگزاری همایش بین المللی تجمع ملی حمایت از استراتژی مقاومت در گفتگو با خبرنگار اعزامی قدسنا به بیروت ، افزود : پیامدهایی که در نتیجه شکست در جنگ 2006 لبنان و 2009 غزه بر رژیم صهیونیستی مترتب شده است این رژیم را در یک حالت نگرانی شدید از موقعیت وجودی خود قرارداده است . وی تاکید کرد : در حال حاضر شهرک نشینان صهیونیست که برای یافتن یک زندگی پر از رفاه به اسرائیل آورده شده بودند نسبت به توانایی این رژیم در تامین آینده خود بدبین هستند.
دکتر محمد علی افزود : این نگرانی نه تنها در بین شهرک نشین ها بلکه در بین نیروهای امنیتی و نظامی هم بوجود آمده است . رئیس مرکز مطالعات باحث گفت : ظهور گروه "جی استریت" لابی جدید یهود در امریکا نمونه وضعیت شکافهایی است که در سطح جنبش جهانی صهیونیسم ایجاد شده است .
دکتر محمد علی افزود : این شکاف ها به همراه فروپاشی قدرت بازدارندگی اسرائیل فضایی از نگرانی و وحشت را در اسرائیل حاکم کرده است . وی گفت : ایدئولوژی صهیونیستها به اعتراف خود آنها پس از پیروزی مقاومت در سال 2000 شکست خورده است. رئیس مرکز مطالعات باحث افزود : بروز و ظهور مشکلات در اسرائیل ، تمامی دستگاههای سیاسی ، نظامی و رسانه ای را وادار کرده است که به دنبال جنگ دیگری در منطقه باشند تا با استفاده ازآن به مستعمره نشینان القاء کنند که قادر به تامین امنیت آنان هستند. رئیس مرکز باحث گفت : رژیم صهیونیستی در همه سطوح ازجمله درسطح احزاب و همچنین در سطح نهادهای تشکیل دهنده جنبش جهانی صهیونیسم با فروپاشی مواجه است.