۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

84درصد لبنانیها به قدرت حزب الله برای مقابله با تهدیدات اسراییل اطمینان دارند

تاریخ:1388/12/06 ساعت:05:23:28 کد:15789



تصویر بزرگ
سرویس جهان اسلام: براساس نظر سنجی که مرکز مطالعات بیروت پس از سخنان دوهفته پیش سید حسن نصرالله انجام داده است ، 84 درصد از مردم لبنان به قدرت مقاومت برای مقابله با هر نوع تهدید اسراییل ابراز اطمینان کرده اند.


نظر سنجی اخیر مرکز مطالعات و نظر سنجی بیروت درباره پیامدهای سخنرانی اخیر سید" حسن نصرالله "درخصوص استراتژی نظامی جدید حزب الله ، نشان داد که بیشتر لبنانی ها نگران احتمال وقوع جنگ اسراییل علیه لبنان در آینده نزدیک نیستند.

دراین نظر سنجی که بر روی 800 نفر از اشخاص از طوائف مختلف در مناطق گوناگون بین گروههای سنی متفاوت صورت گرفته است ، 84 درصد به قدرت مقاومت برای مقابله با هر نوع تهدید اسراییل ابراز اعتماد و اطمینان کردند.

در این نظر سنجی بیش از 73 درصد براین اعتقاد بودند که قدرت مقاومت مانع هر نوع تجاوز اسراییل به لبنان است و همچنین 70 درصد نیز گفتند که در صورت وقوع جنگ اسراییل علیه لبنان امکان دو دستگی بین لبنانی ها در مقابله با اسراییل بعید است.


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی دو هفته قبل خود در پاسخ به تهدیدهای مکرر اسراییل علیه لبنان گفت: اگر به ضاحیه و فرودگاه بیروت و بنادر و مخازن نفتی و نیروگاههای برق لبنان حمله کنید ما نیز تل آویو و فرودگاه بن گوریون و بنادر و پالایشگاههای شما را مورد هدف قرار خواهیم داد.