۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

خبرگزاری قدس

فردا هیات جدید فتح ازغزه بازدید می کند
1388/12/05

هیاتی از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح در راستای تلاش برای آشتی ملی فردا (پنج شنبه) روانه نوارغزه می شود.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، صبری صیدم عضو شورای مرکزی جنبش فتح گفت این هیات هفت نفره عضو شورا بعد از دریافت مجوزهای لازم پنج شنبه به نوار غزه، سفر خواهند کرد. وی گفت که این سفر در راستای تلاش برای تحقق آشتی ملی و ابراز همبستگی با ملت فلسطین در غزه صورت می گیرد.

پیشتر نیز هیاتی از جنبش فتح به نوار غزه سفر کرد و با چند تن از مقامهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار کرد


فرار از خدمت در اسراییل به 40 درصد رسید
1388/12/05

فرار نظامیان صهیونیستی از خدمت نظام وظیفه بحران خطرناکی است که تل آویو را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از شبکه المنار ، گابی اشکنازی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به رغم تبلیغات گسترده نتوانسته است مانع از موج روز افزون فرار نظامیان این رژیم از خدمت در ارتش شوند.

رئیس بخش نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این مسئله ، مقامات تل اویو را به تکاپوی بیشتر وا داشته است تا جایی که به طور مستقیم به مدارس می روند تا دانش آموزان را متقاعد سازند به خدمت ارتش در ایند یا این که حتما خدمت نظام وظیفه خود را انجام دهند.

" جیش الشعب " ( ارتش مردمی ) نام رایجی برای ارتش رژیم صهیونیستی است و مردمی بودن آن بدون وجود ارتش معنا پیدا نمی کند و این همان محتوای پیامی است که مقامات سیاسی و نظامی اسرائیلی در سایه افزایش حالات فرار از خدمت نظام وظیفه ترویج می دهند و معتقدند در صورتی که روند فرار همچنان سیر صعودی خود را طی کند نتایج فاجعه باری برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

فرمانده بخش نیروی انسانی ارتش اسرائیل در تازه ترین گزارش خود هشدار داد: میزان فرار نظامیان صهیونیستی از خدمت نظامی در طول دهه کنونی به نزدیک چهل درصد رسیده است و این امر به مثابه پرتگاه خطرناکی است که اسرائیل به سوی ان گام بر می دارد.




البطش: اسراییل به دنبال هویت اجاره برای خود است
1388/12/05

مقام جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد ، تصمیم رژیم صهیونیستی در الحاق اثار باستانی فلسطینیان به فهرست باستانی یهودیان مانند موجودیت این رژیم از اساس باطل است.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از فلسطین الیوم ، خالد البطش گفت : هر چیزی که بر باطلی استوار باشد ، باطل است و با زبان زور ، قدرت ، اتحاد و مقاومت باید با صهیونیست ها سخن گفت تا عقل از دست رفته مقامات این رژیم را که باعث اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی آنان می شود بار دیگر بازگردانیم."

البطش در تجمعی که شورای قانونگذاری فلسطین در غزه ان را ترتیب داده بود در سخنانی خطاب به گروه های فلسطینی گفت: مردم فلسطین هرگز قبول نخواهند کرد که درگیری تاریخی انان با صهیونیست ها به نفع اشغالگران به پایان برسد و مقامات صهیونیستی با اتخاذ چنین تصمیم هایی در خصوص الحاق اثار باستانی و تاریخی فلسطینیان به فهرست اثار باستانی خود قبر خود را حفر می کنند.

این عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: این تصمیم ناشی از ضعف انان در اثبات ماهیت و هویت تاریخی حضورشان در فلسطین است و به همین علت تلاش می کنند مقدسات اسلامی فلسطینیان را سرقت کنند تا بتوانند تاریخ مبهم و دروغینی برای خود ایحاد کنند.

وی اظهار داشت ، صهیونیست ها به همه جهان عرب اهانت می کنند و بهترین نشانه ان ترور محمود المبحوح ، مقام برجسته نظامی جنبش حماس در امارات است.



مفتی قدس: اجازه ندهید تاریخ فلسطین سرقت شود
1388/12/05

مفتی اعظم بیت المقدس و سرزمین های فلسطین خواستار تحرک فوری و جدی برای کمک به مسجد مبارک الاقصی ، حرم شریف ابراهیمی و همه مقدساتاسلامی فلسطینیان شد.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از منابع خبری؛ شیخ محمد حسین که رئیس شورای عالی فتوای فلسطین نیز است در بیست و دومین کنگره عمومی شورای عالی امور اسلامی در قاهره گفت: مسلمانان و ازادگان جهان برای نجات مقدسات اسلامی و فلسطینی به خصوص در بیت المقدس از دست صهیونیست ها باید اقدام عاجلی صورت دهند.

وی این سخنان را در واکنش به تصمیم اخیر کابینه صهیونیستی در مصادره حرم شریف ابراهیمی و یکی از مساجد دیگر مسلمانان به نفع یهودیان بیان کرد.

مفتی محمد حسین در این کنگره با شماری دیگر از شخصیت های اسلامی عربی نیز دیدار و گفتگو نمود.



آیا می دانید (11) مبدع واژه صهیونیسم برای اسراییل ؟
1388/12/05


خبرگزاری قدس (قدسنا) به منظور آشنایی بیشتر کاربران محترم با موضوعات فلسطین ، بخش جدیدی را با عنوان " آیا می دانید " منتشر می کند که در آن تلاش می شود به سوالات رایج موضوع فلسطین پاسخ داده شود.

خوانندگان عزیز با خواندن این بخش خبری می توانند از پاسخ به برخی شبهات ، سوالات در زمینه تاریخ فلسطین، اسراییل، ، قرادادها، قطعنامه ها و... باخبر شوند.

آیا می دانید چه کسی اولین بار از لفظ صهیونیست برای اشغالگران فلسطین استفاده کرد؟

حضرت امام خمینی(ره) در روز 16 مهر 1341 برای اولین بار در تاریخ مبارزات ایران، نام «صهیونیسم» را بکار برد و نسبت به خطرات آن هشدار داد.