۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

دختر 11ساله فلسطینی کتاب رفتار نژادپرستانه آمریکا با فلسطینی ها را در واشنگتن تالیف کرد

دختر 11ساله فلسطینی کتاب رفتار نژادپرستانه آمریکا با فلسطینی ها را در واشنگتن تالیف کرد
1388/12/07


دختر بچه 11 ساله فلسطینی موفق شده است کتابی درباره دشواریهای آوارگی و انتقال خود از فلسطین به آمریکا را به زبان انگلیسی در واشنگتن به چاپ برساند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) لینا اسعد غانم که به دلیل شرایط پدرش مجبور به ترک فلسطین و سفر به آمریکا شده بود در این کتاب 24 صفحه یی دشواریهای این مهاجرت و نحوه برخورد آمریکایی ها با او و خانواده اش به عنوان یک فلسطینی در جریان سفر را به رشته تحریر در آورده است.

لینا 11 ساله که در قدس شرقی اشغالی متولد شده است در کتابش در مورد سختی های یک انسان خاورمیانه یی برای مهاجرت به آمریکا و برخورد نژادپرستانه آمریکایی ها با او چه به هنگام انتقالش و چه زمانی که او قصد چاپ کتابش را داشت به تفصیل شرح داده است.

اسعد غانم پدر لینا که به عنوان استاد جامعه شناسی در دانشگاه حیفا مشغول به تدریس بود بنا به دلایلی تصمیم می گیرد که خود را به دانشگاه مریلند در نزدیکی واشنگتن پایتخت آمریکا انتقال دهد و براین اساس وادار می شود خانواده را نیز با خود به این کشور انتقال دهد.

این دختر بچه فلسطینی نه تنها از کارشکنی های صورت گرفته برای او و خانواده اش در آمریکا خسته نمی شود بلکه تصمیم می گیرد تمامی این رفتارها را با تالیف کتابی به زبان انگلیسی افشا کند.

این کتاب تحت عنوان" دنیای جدید" در قطع متوسط و توسط انتشارات اکسلی پرس در ایالت ایندیانا چاپ شده است.