۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

اسراییل اظهارات فرانسه را رد کرد

17:24 - 2 اسفند 1388
اسراییل اظهارت اخیر برنار کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطینی، پیش از تعیین شدن مرزها را رد کرد.
...
مقامات اسراییل روز یکشنبه ضمن رد چنین اظهاراتی از سوی وزیر امور خارجه فرانسه گفتند، ایراد چنین اظهاراتی، باعث لطمه زدن به روند مذاکرات صلح خواهد شد و هرگونه مذاکره با طرف فلسطینی را منتفی خواهد ساخت.
وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی "دو دی مانش" با تاکید بر ضرورت تحقق کشوری فلسطینی گفت، فرانسه هم اکنون پلیس فلسطین را آموزش می دهد و تجارت در کرانه باختری در حال شکل گیری است و می توان در تصورات خود اعلام شکل گیری کشوری فلسطینی را نیز پیش بینی کرد به گونه ای که حتی پیش از تعیین مرزهای آن از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود.
____________________________________________
17:34 - 2 اسفند 1388
هیاتی از مقامات ارشد رژیم اسرائیل در اقدامی نادر قرار است به منظور تلاش برای تغییر مواضع پکن درباره برنامه هسته ای ایران، اواخر ماه جاری میلادی به چین سفر کند.

گفتنی است، "موشه یعلون" وزیر امور راهبردی اسراییل رییس این هئیت اعزامی را بر عهده دارد.
...
گفتنی است، تل آویو مناسبات تجاری و سیاسی چندانی با پکن ندارد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم اسراییل نیز تا کنون از این کشور دیدن نداشته و مذاکرات مهمی با مقامات آن کشور به عمل نیاورده اند.
...
تل آویو در حالی هدف از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را ساخت بمب اتمی عنوان می کند که در زرادخانه های خود حدود دویست کلاهک اتمی در مستقر دارد.
14:43 - 2 اسفند 1388
روزنامه ساندی تایمز نوشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در اوایل ماه ژانویه فرمان ترور محمد المبحوح را صادر کرده است. المبحوح، فرمانده حماس در تاریخ 19 ژانویه در هتل محل اقامتش در دوبی به قتل رسید.
این روزنامه انگلیسی با استناد به اطلاعات بدست آمده از منابع موثق در سرویس اطلاعات خارجی رژیم اسرائیل موساد، نوشت نتانیاهو اوائل ماه ژانویه در دیدار با رئیس موساد چراغ سبز را برای عملیات ترور محمد المبحوح در دوبی نشان داده است.
این منابع گفته اند موساد، گروه ضربت را در یکی از هتل های تل آویو برای انجام این ماموریت به طور سری آموزش داده بود.
روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی نیز نوشت مقام های آلمان در حال بررسی هویت میخائیل بودنهیمر، یکی از افراد اسرائیلی هستند که با استفاده از گذرنامه آلمانی برای قتل المبحوح وارد دوبی شده اند.


12:49 - 2 اسفند 1388
سعد حریری، نخست وزیر لبنان، درمورد تلاش های رژیم اسرائیل برای آغاز رویارویی نظامی با لبنان، سوریه و ایران هشدار داد.

حریری که برای دیدار با پاپ بندیکت شانزدهم به ایتالیا سفر کرده است از رم نیز خواست رژیم اسرائیل را متوجه اهمیت حضور در مذاکرات صلح بکند.

حریری گفت رژیم اسرائیل نمی تواند بدون اتخاذ عمل ملموسی مدعی شود به روند صلح علاقه مند است.