۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

استرالیا سفیر اسرائیل را برای پرونده دوبی احضار کرد

08:32 - 6 اسفند 1388
استرالیا سفیر اسرائیل را به خاطر استفاده از مدارک جعلی استرالیایی از جانب گروه تروریست ها یی که ماه گذشته "محمود المبحوح " فرمانده ارشد جنبش حماس را در دبی به قتل رساندند، احضار کرد.

...

بر اساس این گزارش، پس از آنکه نام سه تن از دارندگان پاسپورت های استرالیایی نیز در میان پانزده مظنون جدید پرونده ترور دوبی اعلام شد، "کوین راد" نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش در این خصوص سکوت نخواهد کرد .

نخست وزیر استرالیا در همین خصوص گفت : "اگر پاسپورت های استرالیایی به هر منظوری از جانب هر دولتی مورد استفاده قرار گرفته و یا جعل شده باشند حال چه رسد به اینکه به خاطر اهداف تروریستی مورد استفاده قرار گرفته باشد، در اینصورت این موضوع از جانب ما به شدت مورد ملاحظه قرار می گیرد و ما اکنون نیز کاملا به این موضوع پرداخته ایم."
...
پلیس دبی سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" ، را به عنوان مظنون شماره یک طرح ترور المبحوح در نظر گرفته است.

"ضاحی خلفان تمیم" رئیس پلیس دبی در این خصوص گفت : "پلیس دبی ده ها مدرک موثق در اختیار دارد که بر نقش موساد در ترور المبحوح گواهی می دهند.

گفتنی است که رسانه های اسرائیلی و اروپایی پیشتر گزارش داده بودند که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ملاقات خود با "میر داگان" رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" ، که در اوایل ماه ژانویه در تل آویو برگزار شد ، دستور ترور فرمانده حماس را صادر کرده بود