۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

کنست اسراییل تصمیم به پس ندادن زمینهای مصادره اعراب گرفت



Israeli Knesset decides not to return confiscated Arab lands


قدس اشغالی ، کنست اسراییل روز دوشنبه قسمت دوم و سوم طرحی را تصویب کرد که اجازه می دهد زمینهای مصادره شده به صاحبان اصلی شان بازگردانده شود درصورتیکه کاربردی (؟) نباشد ولی طرح جدید زمینهای مصادره شده شهروندان فلسطینی را مستثنی کرده است.

دکتر جمال ضحالکا عضو عرب کنست این طرح را تقبیح کرد . او گفت که اعضای پارلمان مدت زیادی را صرف کرده اند تا هرگونه راه برای اعمال عدالت وقتی مربوط به زمینهای مصادره شده فلسطینی ها باشد را سد کنند
این قانون برای بازگرداندن زمینها نیست ...بلکه درواقع قانونی برای قانونی نمودن مصادره نمودن زمینهای فلسطینی ها است.... این چه دموکراسی هست که زمنهای اعراب را فقط به این خاطر که عرب هستند میرباید...این چه تساوی حقوقی در برابر قانون است اگر شما میخواهید کسی را از حقی که دارد باز بدار...ما به دموکراسی شما نیاز نداریم ....ما به عدالت شما نیاز نداریم ...ما زمینهایمان را میخواهیم که به زور از ما گرفته شده است....دموکراسی تان را برای خودتان نگه دارید و زمینهای ما را پس بدهید.

نکته : درواقع حدود یک میلیون از جمعیت اسراییل را فلسطینی هایی تشکیل می دهند که در سال 1948 در خانه هایشان باقی ماندند و به این خاطر جزو مرزهای اسراییل شناخته شدند و به عرب-اسراییلی معروف شدند این خبر احتمالا مربوط به همین دسته هست .
علاوه بر این در همان سال اکثریت فلسطینیان با حملات وحشیانه صهیونیست ها مجبور به ترک خانه خود شدندزیرا صهیونیست ها کاملا مجهز وارد شهرها و روستاها میشدند درحالیکه فلسطینیه ها ارتش و اسلحه نداشتند در نتیجه چندین قتل عام در نواحی کوچکتر به دست صهیونیست ها صورت گرفت به طوریکه اکثریت افراد یک روستا کشته میشدند این بود که بسیاری از فلسطینی ها خانه های خود را ترک می کردند تا بعد از مبارزه مبارزان باز به آنجا باز گردند ولی مبارزان مردمی به دلیل مسلح بودن صهیونیست ها به هیچوجه کاری از پیش نمی بردند به این ترتیب اکنون 5میلیون نفر در مرزهای 1967 و پنج میلیون نفر آواره فلسطینی در سرتا سر دنیا وجود دارد که به عنوان پناهنده در کشورهای مختلف زندگی می کنند و حتی در آنجا هم شخصیت هایشان توسط موساد ترور می شوند که مبحوح آخرین مورد آن است.
عرب اسراییلی ها در داخل کنست نماینده دارند اینطور که پیداست.
البته اطلاعات من از فلسطین از اخبار به دست آمده و تحقیق به سبک آموزش داده شده در دانشگاه نیست