۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

دولت مصر صدور گاز به اسرائیل را از سر گرفت

دولت مصر صدور گاز به اسرائیل را از سر گرفت
1388/12/09


دادگاه عالی اداری مصر طی حکمی مغایر با مصوبه مجلس الشعب این کشور به دولت قاهره اجازه صادرات گاز به سرزمینهای اشغالی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی اداری مصر حکم قضایی صادر شده برای توقف صادرات گاز مصر به اسرائیل را به تعلیق درآورد و حکم ازسرگیری صادرات گاز به این رژیم را صادر کرد.

مصر در دسامبر 2006 توافقنامه صادرات گاز طبیعی به سرزمینهای اشغالی به ارزش دو میلیارد دلار با رژیم صهیونیستی امضا کرد که براساس آن دولت قاهره موظف به صادرات یک میلیارد و هفتصد میلیون متر مکعب گاز در طول 20 سال به رژیم صهیونیستی است. این حکم در میان راه با مخالفت نمایندگان مجلس الشعب مصر مواجه شد و به حالت تعلیق درآمد. مردم مصر نیز پیش از این با برگزاری تظاهراتهای گسترده یی در نقاط مختلف این کشور نسبت به این تصمیم دولت حسنی مبارک اعتراض کردند و خواستار قطع صدور گاز به رژیم صهیونیستی شدند.


مفتی مصر خواستار برخورد دادگاه لاهه علیه اسراییل شد
1388/12/09


مفتی اعظم مصر از دادگاه بین المللی لاهه خواست به منظور انصراف رژیم صهیونیستی از تصمیم خود مبنی بر الحاق مقدسات اسلامی فلسطین به فهرست میراث باستانی یهود تدابیری قاطع اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از پایگاه خبری " معا " ، دکتر علی جمعه در سخنانی در جمع خبرنگاران در قاهره گفت: اقدام صهیونیست ها در الحاق حرم ابراهیمی در الخلیل و مسجد بلال بن رباح در بیت لحم در کرانه باختری رود اردن نه تنها توهینی به احساسات و مقدسات همه مسلمانان جهان است بلکه نقض صریح تصمیمات قانونی بین المللی ، ارزش ها و اصول دینی نیز است.

جمعه اظهار داشت : در زمانی که مردم جهان از گفتگوی ادیان ، تمدن ها و همزیستی مسالمت آمیز سخن گفتند ، چنین اقدامات تحریک امیزی از سوی صهیونیست ها جهان را به چالش می کشد ، باعث درگیری ها و تنش های دینی و مذهبی می شود و امنیت و ثبات جهان را تهدید می کند.


اعلام آمادگی مردم مغرب برای استقبال داغ از باراک و لیونی
1388/12/09

در پی انتشار خبر حضور ایهود باراک وزیرجنگ و زیپی لیونی وزیرخارجه اسراییل در دوران جنگ 22 روزه غزه در همایشی در کشور مغرب، فعالان حامی فلسطین و سازمانهای ملی- اسلامی ضد صهیونیستی از مقامات مغربی خواستند اجازه ندهند "قاتلان" مردم فلسطین و جنایتکاران جنگی اسراییل وارد سرزمین مغرب شوند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) براساس اعلام مجمع اقلیت یهودی مغرب، ایهود باراک و زیپی لیونی به همراه ریچارد براسکی نماینده سازمانهای یهودی فرانسه (لابی صهیونیستی در فرانسه) قرار است هفته آینده (7 تا 10 مارس) در همایشی تحت عنوان " همزیستی اسلامی – یهودی" که در مغرب برگزار می شود، مشارکت کنند.

در پی این خبر، فعالان و سازمانهای مغربی مخالف عادی سازی روابط این کشور با رژیِم صهیونیستی از مقامات کشورشان خواستند از حضور قاتلان مردم فلسطین در مغرب ممانعت کنند چراکه حضور آنان سرزمین پاک مغرب را آلوده خواهد کرد.

به نقل از روزنامه القدس العربی، مجمع ملی حمایت از عراق و فلسطین در کشور مغرب با صدور بیانیه یی اعلام کرد: " حضور صهیونیستهایی که به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت بر ضد بشریت تحت تعقیب محاکم بین المللی هستند در کشور مغرب در زمانی صورت می گیرد که هنوز خون شهید مبحوح بر روی زمین است و اشغالگران صهیونیست تصمیم به الحاق حرم شریف ابراهیمی و مسجد بلال در بیت لحم به لیست آثار باستانی خود و همچنین تخریب مسجدالاقصی گرفته اند". براین اساس برای احرتام به افکارعمومی جهان اسلام و بین المللی دولت مغرب حق ندارد اجازه ورود این جنایتکاران را صادر نماید...