۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

اسرائيل برنده اصلي 11 سپتامبر

سه شنبه 23 شهریور 1389 [ 14-09-2010 ] | 10:33

سيد محي الدين ساجدي تحليلگر مسائل سياسي خاورميانه رژيم اسرائيل را برنده اصلي واقعه 11 سپتامبر و ترويج اسلام‌هراسي مي‌داند.

ساجدي در مقاله اخير خود که در وبسايت پرس تي وي منتشر شده است، سازمان القاعده را ادامه طرح امريكا در زمان رياست جمهوري رونالد ريگان براي وادار كردن ارتش شوروي به خروج از افغانستان مي‌داند و تصريح مي‌کند با وجود قربانيان فراوان حملات اين گروه در امريكا و اروپا و خاورميانه، اسرائيل به شکلي عجيب از القاعده در امان بوده است.

به گفته ساجدي، حملات 11 سپتامبر فرصتي را به اسرائيل فراهم کرد که بر ياسر عرفات و سران خاورميانه فشار وارد کند و سياست‌هاي خود را در منطقه پيش ببرد.

در اين مقاله آمده است: "به دنبال حملات 11 سپتامبر اريل شارون شادمانه گفت، مي تواند ريش اين مرد، ياسر عرفات، را بتراشد و كلاه يهودي بر سر وي بگذارد و او را به هر كاري وادارد."

بر پايه اين مقاله، تهاجم دوباره به لبنان در زمان شارون و با هماهنگي امريکا طراحي شده بود که به علت بيماري وي به دست نخست وزير بعدي اسرائيل ايهود المرت اجرا شد. اين حمله به جنگ 33 روزه و شکست اسرائيل منجر شد طرح‌هاي امريکا در منطقه را با شکست روبرو کرد.

ساجدي در پايان تاکيد مي‌کند: " اسرائيل هنوز برنده اصلي اقدام تروريستي بن لادن است. افزايش احساسات ضد اسلامي در امريكا و اروپا و بر سر زبان افتادن اصطلاح «اسلامو ـ فاشيزم» يكي از نتايج سياست نومحافظه كاران امريكايي و متحدان آنها در اسرائيل است. اسرائيل مي كوشد تا خود را در جهان اسلام جزيره اي تنها جلوه دهد كه با معيارهاي غربي همخواني دارد و پيرامونش را اقوامي متوحش گرفته اند كه مي خواهند آن را به دريا بريزند."