۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

تظاهرات روس ها به نشانه حمایت از قدس شریف

[ 04/09/2010 - 11:42 ق.ظ ]
مسکو ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ده ها تن از ساکنان مسکو ـ پایتخت روسیه ـ و نمایندگان اقلیت های عربی و اسلامی دیروز جمعه 3/9/2010 به مناسبت روز جهانی قدس به خیابان ها ریختند تا با ساکنان شهر قدس ابراز همبستگی کنند؛ ساکنانی که بدترین شرایط زندگی را به خاطر تجاوزات رژیم صهیونیستی تجربه می کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: ما مخالف غصب و یهودی سازی قدس هستیم، ای برادران فلسطینی ما با شما هستیم، ما همگی از شهر قدس دفاع خواهیم کرد.

تعدادی از شخصیت های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی برجسته روسی حاضر در این مراسم طی نطقی تاکید کردند که آنچه در فلسطین رخ می دهد بی گمان یک خطری عمده برای امت اسلام به شمار می رود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی طی نطقی گفت که رژیم صهیونیستی به منظور تسریع روند یهودی سازی قدس دست به اقدامات بی سابقه زده است.

دکتر "شامیل سلطانوف" افزود که نظامیان صهیونیست به تخریب خانه فلسطینیان ساکن قدس شدت بخشیده اند.

رئیس مرکز فرهنگی اجتماعی "قدس" گفت که اسرائیل سعی دارد شخصیت های حقوقی فلسطین از جمله نمایندگان پارلمان فلسطین را از خانه و کاشانه شان اخراج کند.

دکتر "علی ابوعصام" تصریح کرد: یک خطر عمده مسجد مبارک الاقصی را تهدید می کند، زیرا که تمامی زمین های واقع در زیر این مسجد به خاطر حفارهای پی در پی دشمن صهیونیستی در معرض فرو ریختن قرار گرفته است.