۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

"قبل از همراهي با کاروان غزه تهديد شدم"

13 شهریور 1389 [ 04-09-2010 ] | 17:16
اندازه فونت :
فياچرا لوئن
يکي از نزديکان نخست وزير اسرائيل، يک فعال صلح ايرلندي را پيش از حمله کماندوهاي اسرائيلي به کاروان آزادي تهديد به مرگ مي‌کند.

فياچرا لوئن فعال ايرلندي با ارسال شکواييه‌اي به سازمان ملل گفته است پيش از حمله نظاميان اسرائيلي به کاروان آزادي، از سوي يکي از مقامات نزديک به بنيامين نتانياهو به طور جدي تهديد مي‌شود.

بر اساس اين شکايت، از آنجايي که اين مقام روابط بسيار نزديکي با نخست وزير اسرائيل دارد، مي‌توان ثابت کرد حمله به کاروان آزادي از پيش برنامه‌ريزي ‌شده بود.


نامه فياچرا لوئن 28 ساله چند روز پيش براي دبير کل سازمان ملل ارسال شد.

فياچرا لوئن در اين شکواييه‌ خاطر نشان مي‌کند پيش از حمله اسرائيلي‌ها، به دفتر سناتور جان کري در امريکا و وزارت خارجه ايرلند درباره دريافت يک نامه الکترونيکي تهديدآميز اطلاع داده بود.

لوئن تاکيد مي‌کند، اين نامه الکترونيکي تهديدآميز از سوي يکي از نزديکان بنيامين نتانياهو برايش ارسال شده بود.

لوئن همچنين مي‌گويد، اين مقام نزديک به نتانياهو که دوست وي بوده است و حتي مراسم عيد پسح را با هم جشن گرفته بودند، وقتي متوجه مي‌شود لوئن در کشتي کمک‌رسان غزه است، روابطش را با او محدود مي‌کند.

به گفته لوئن، اين مقام اسرائيلي در نامه خود نوشته بود: "اميد است شما و کشتي‌تان در اعماق دريا غرق شويد. اميد است دشمنان منتخبان خدا تنبيه شوند."

لوئن که در يکي از کشتي‌هاي کاروان آزادي بود، مي‌گويد، شاهد حمله نظاميان اسرائيلي به کشتي ماوي مرمره نيز بوده و صحنه‌هايي ديده است که وي را به شدت ترسانده تا جايي که در همراهي با کاروان کمک‌رسان بعدي که در ماه اکتبر راهي غزه خواهد شد، ترديد دارد.

کماندوهاي اسرائيلي دهم خرداد (31 ماه مه) در آب‌هاي بين‌الملل به کاروان کمک‌هاي بشردوستانه آزادي که قصد داشت محاصره غزه را بشکند، حمله کردند و با تبراندازي به همراهان آن 9 فعال ترک‌تبار را کشتند.

همچنين اسرائيل تاکنون از ورود ديگر کشتي‌هاي حامل کمک‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه ممانعت کرده است.


رژيم اسرائيل نوار غزه را از ژوئن 2007 تحت محاصره قرار داده و حتي از ورود مايحتاج اوليه زندگي براي ساکنان اين منطقه جلوگيري مي‌کند.