۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

پیگیری فروش تسلیحات به ارتش لبنان در سفر آینده احمدی نژاد

تاریخ:1389/06/13 ساعت:03:54:48 کد:18710




سردار وحیدی از احتمال پیگیری موضوع فروش تسلیحات ایران به ارتش لبنان در سفر آینده احمدی نژاد به این کشور خبر داد.


سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت و گو با مشرق، درباره پیگیری فروش تسلیحات ایران به ارتش لبنان در سفر آتی رئیس جمهور به این کشور، گفت: ارتش لبنان، ارتش دوست و برادر برای ایران است.

وی افزود: ما پیشنهاد فروش تسلیحات به این ارتش را اعلام کرده ایم و در صورت ارائه درخواست خرید تسلیحات نظامی توسط ارتش لبنان از ایران در سفر پیش روی رئیس جمهور کشورمان به این کشور، ما برای این کار آماده ایم.
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان عصر دیروز (جمعه) در مراسم روز جهانی قدس که به ابتکار حزب‌الله لبنان در مجمع سیدالشهداء در منطقه "الرویس " در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، تأکید کرد که موضوع مسلح کردن ارتش با جدیت، صداقت و به دور از دشمنی های سیاسی دنبال شود.

وی افزود: لبنان موجب سربلندی کشورهای عربی شد، پس مشکل چیست؟ آنها باید به ما کمک کنند، چرا آمریکا به ما کمک کند، برادرانمان در ایران آمادگی خود را برای کمک به لبنان بر اساس درخواست دولت این کشور اعلام کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سفر آینده رئیس جمهور کشورمان به لبنان گفت: "محمود احمدی نژاد "، رئیس جمهور ایران بزودی به لبنان سفر می‌کند و ما آماده‌ایم که برای مسلح کردن ارتش به طور جدی گفت‌و‌گو کنیم.