۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

صهیونیست ها برای پنجمین بار روستای العراقیب را تخریب کردند

For the fifth times in the recent months , Al-Araqib village in Palestine was attacked by zionists troops and again Palestinian tents and properties were demolished, Palestinians commitee for defence of Al Araqib has announced they will rebuild the village .
On the first zionists attack to this village 40 homes were ruined and 700 Palestinians were displaced and then zionists soldiers had demolished water sanitation infrastucture of this village .
this is a historical and old village of Palestine.
(my translation)
1389/06/22


نظامیان رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار به روستای العراقیب واقع در منطقه اشغالی نقب یورش بردند و آن را تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از " فلسطین اون لاین " مقامات صهیونیستی به این بهانه که این روستا و ساکنان آن را به رسمیت نمی شناسند در صدد تخریب این منطقه تاریخی فلسطین هستند.

برپایه این گزارش، بلدوزرهای رژیم صهیونیستی با کمک یگان های ویژه پشتیبانی بامداد امروز دوشنبه با یورش به روستای العراقیب که بین دو منطقه رهط و بئرالسبع در نقب واقع است ساکنان آن را که از ماه گذشته به دلیل تخریب خانه هاشان در چادر زندگی می کنند غافلگیر کردند.

همزمان با این یورش ددمنشانه کودکان و زنان از چادرها و خیمه های بادیه نشینی خارج شدند و عملیات تخریب خانه ها و چادرها به این بهانه که مجوز ندارد در میان ترس و لرز کودکان صورت گرفت.

کمیته دفاع از سرزمین های العراقیب در بیانیه مطبوعاتی این اقدام صهیونیست ها را محکوم و تاکید کرد منازل تخریب شده را از نو بنا می کند.

روستای العراقیب پیشتر دارای 40 خانوار فلسطینی شامل 700 نفر بود که همگی پس از تخریب پیاپی روستا توسط صهیونیست‌ها آواره شدند. بولدوزرهای رژیم صهیونیستی در نخستین مرحله از تخریب این روستا 40 باب منزل متعلق به فلسطینی‌های این منطقه را ویران کردند و سپس به سمت تصفیه خانه آب این روستا رفته و این تصفیه خانه را نیز تخریب نمودند. پس از آن تمامی آثار به‌جا مانده از ویرانه‌های روستا را در درون حفره بزرگی دفن کردند گویی که هیچ اثری از زندگی در این منطقه وجود نداشته است. صهیونیست‌ها حتی به درختان موجود در این روستا نیز رحم نکردند و تمامی آنها را از ریشه کندند. رژیم صهیونیستی از پذیرش درخواست اهالی این روستا مبنی بر به رسمیت شناختن روستای العراقیب بارها خودداری و اعلام کرده است که اهالی این روستا در نقاط دیگر برای خود منازلی دارند بنابراین دیگر لازم نیست این روستا به رسمیت شناخته شود. صهیونیستها در نظر دارند بر روی ویرانه‌های روستای العراقیب جمعی از یهودیان تازه مهاجر را اسکان دهند.