۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

در بمباران های هوایی شب گذشته ارتش صهیونیستی؛

نسخه چاپی ارسال
در بمباران های هوایی شب گذشته ارتش صهیونیستی؛
2 Palestinians martyred and 7 injured. last night , israeli jets bombed Rafah in Gaza
شهادت دو شهروند فلسطین و زخمی شدن 7 تن دیگر در بمباران رفح
[ 05/09/2010 - 02:05 ب.ظ ]
رفح/غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

در اثر حمله شنبه شب گذشته جنگنده های ارتش صهیونیستی به یکی از تونل های منطقه مرزی رفح واقع در جنوب باریکه غزه، دو شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و 7 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در جریان حملات شب گذشته (5/9/2010) ارتش صهیونیستی به منطقه تونل های مرزی رفح، گروهی از مبارزان فلسطینی حاضر در این منطقه توانستند به سلامت از این منطقه عقب نشینی کنند، اما دو شهروند فلسطینی به نام های خالد عبد الکریم الخطیب (35 ساله) و سلیم محمد الحطاب (20 ساله) به شهادت رسیدند.

جنگنده های ارتش صهیونیستی نیمه شب گذشته با بمباران مجدد منطقه واقع در نزدیکی مقبره الشهدا واقع در شرق غزه سعی داشتند گروهی از مبارزان فلسطینی حاضر در این منطقه را هدف قرار دهند، اما مبارزان فلسطینی توانستند به سلامت از این حمله نجات پیدا کنند.

ادهم ابو سلیمه سخنگوی خدمات پزشکی نظامی در گفتگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین خاطر نشان کرده بود که جنگنده های ارتش صهیونیستی شنبه شب گذشته در سه نوبت مناطق مختلف باریکه غزه را بمباران کردند که در نخستین مورد یک منطقه خالی واقع در اراضی ابو طعیمه در شرق خان یونس هدف قرار گرفت که هیچ خسارت جانی در پی نداشت، اما در حمله دوم یکی از تونل های واقع در منطقه السلام شهر مرزی رفح هدف قرار گرفت که در نتیجه آن چند نفر زخمی و تعدادی دیگر ناپدید شدند. در حمله سوم جنگنده های صهیونیستی به یک تونل واقع در منطقه العبد جبر در اردوگاه یبنا در شهر رفح نیز هیچ خسارت جانی به بار نیامد.

پس از این حملات، جنگنده های صهیونیستی بار دیگر مرزهای مشترک فلسطین با مصر را هدف قرار دادند که در نتیجه آن آتش در این منطقه شعله ور شد و تیم های پزشکی به سرعت خود را به این منطقه رساندند.

در همین راستا سخنگوی ارتش صهیونیستی نیز مدعی شد که در این حملات که در پاسخ به اصابت یک فروند موشک فلسطینی به مجتمع صهیونیست نشین اسدوت واقع در النقب در داخل اراضی اشغالی سال 48 صورت گرفت، سه دهنه تونل و یک پایگاه گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر، گردان های شهدای الاقصی نیز اعلام کرده است که جنگنده های صهیونیستی گروهی از مبارزان این گردان ها را در شرق شهر غزه و در نزدیکی مقبره شهداء هدف قرار دادند، اما آسیبی به مبارزان الاقصی وارد نیامد و آنها توانستند از این حمله نجات پیدا کنند.