۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

درخواست آلمان براي لغو تحريم‌هاي غزه

27 شهریور 1389 [ 18-09-2010 ] | 14:00
اندازه فونت :
گيدو وستروله وزير خارجه آلمان
وزير امور خارجه آلمان خواستار لغو تحريم‌هاي رژيم اسرائيل عليه ساکنان نوار غزه و همچنين توقف فعاليت‌هاي شهرک‌سازي اين رژيم شده است.

به گزارش خبرگزاري آلمان، گيدو وستروله با ارسال پيامي براي اويگدور ليبرمن همتاي اسرائيلي خود، از وضعيت اسفناک اقتصادي و انساني يک ميليون و پانصد هزار نفر از ساکنان نوار غزه، به شدت ابراز نگراني کرد و لغو تحريم‌هاي اين منطقه را از رژيم اسرائيل خواستار شد.

وستروله در اين پيام خواست، انواع کالاها وارد نوار غزه شود و فلسطيني‌هاي ساکن اين منطقه بتوانند انواع توليدات خود را به خارج از غزه صادر کنند تا شرايط اقتصادي مطلوب‌تري براي ساکنان اين منطقه فراهم شود.

وزير خارجه آلمان خاطر نشان کرد، بهبود وضعيت اقتصادي و رشد واقعي زندگي مردم نوار غزه افق‌هاي جديدي را براي فلسطيني‌هاي اين منطقه فراهم خواهد کرد.

گيدو وستروله در ادامه تصريح کرد، در شرايط حساس فعلي در روند مذاکرات، بايد از هر اقدامي که تهديدي براي مذاکرات است اجتناب کرد.

همزمان با ازسرگيري مذاکرات مستقيم سازش بين مقام‌هاي تشکيلات خودگردان فلسطين و رژيم اسرائيل، دولت آلمان و کشورهاي عضو اتحاديه اروپا از اين رژيم خواسته‌اند روند توقف شهرک‌سازي را در فلسطين تمديد و تحريم‌ها را عليه ساکنان غزه لغو کند.

در حالي که مقامات فلسطيني بارها درباره لزوم توقف شهرک‌سازي اسرائيل در سرزمين‌هاي اشغال‌شده هشدار داده‌اند، تل‌آويو هنوز مهلت توقف شهرک‌سازي را که 26 سپتامبر به پايان مي رسد، تمديد نکرده است.

اين درحالي است که رژيم اسرائيل حتي در مدت زماني که ظاهرا براي توقف شهرک سازي‎هاي خود در نظر گرفته بود، در عمل عمليات ساخت و ساز شهرک‎هاي يهودي نشين را هرگز متوقف نکرده بود.