۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

سرکوب تظاهرات روز جمعه فلسطینیها در کرانه باختری توسط اسراییل


سرکوب تظاهرات روز جمعه فلسطینیها در کرانه باختری توسط اسراییل
1389/06/13


ارتش رژیم صهیونیستی سه نفر از فعالان صلح طلب خارجی حامی فلسطین را در کرانه باختری رود اردن بازداشت و ده ها فلسطینی را نیز زخمی کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از"فلسطین اون لاین" نظامیان صهیونیست روز جمعه با فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی ضد دیوار حایل در برخی از روستاهای کرانه باختری رود اردن درگیر شدند و با شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور شماری از آنان را مجروح کردند.

کمیته مردمی مقاومت در برابر دیوار حائل در نعلین نزدیک رام الله اعلام کرد که نیروهای ارتش اسرائیل سه فعال خارجی حامی فلسطین را که در تظاهرات هفتگی مخالفت با ساخت دیوار حائل و ادامه شهرک سازی در نعلین شرکت کرده بودند بازداشت کردند.

این کمیته افزود: این راهپیمایی بعد از برپایی نماز جمعه در سرزمین های نزدیک به دیوار حائل آغاز شد و به سوی مناطقی که سرزمین های آن به دست اسرائیلی ها مصادره شده است، ادامه یافت.

تظاهرکنندگان با حمل پرچم های فلسطین ، شعارهایی را در محکومیت سیاست شهرک سازی صهیونیست ها و ادامه ساخت دیوار حائل و همچنین علیه مذاکرات واشنگتن سر دادند.

برپایه این گزارش، نیروهای صهیونیست از پیشروی و حرکت تظاهر کنندگان جلوگیری کردند ، و با شلیک گلوله های پلاستیکی ، نارنجک صوتی ، گاز اشک اور شماری از آنان را مجروح کردند.

در همین راستا ، هفت فلسطینی دیگر در تظاهرات هفتگی منطقه المعصره واقع در بیت لحم که در اعتراض به دیوار حائل و گسترش شهرک سازی اسرائیلی ها در بیت لحم برگزار شد ، زخمی شدند.

همچنین در روستای بلعین و نبی صالح در استان رام الله نظامیان صهیونیستی تلاش کردند تظاهرات هفتگی مردم این مناطق علیه ساخت دیوار حائل و ادامه شهرک سازی را سرکوب کنند و با شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک اور ده ها نفر از تظاهر کنندگان را مجروح کردند.

گفتنی است، فلسطینیان این تظاهرات هفتگی را از سال 2003 در چارچوب " مقاومت مسالمت آمیز " برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها به خصوص ساخت دیوار حائل و شهرک سازی برگزار می کنند.


__________________________________________________

نکته : گلوله های پلاستیکی صهیونیست ها ، هسته فلزی دارد و قادر به کشتن هست