۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

برنامه صهیونیستها برای جنگ های پارتیزانی پیش رو


برنامه صهیونیستها برای جنگ های پارتیزانی پیش رو
1389/06/23

فرمانده نیروی زمینی ارتش اشغالگر وقوع جنگ فراگیر در منطقه را پیش بینی کرد و گفت: جنگ خیابانی به زودی در داخل شهرها و تونل های لبنان و غزه براه خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از شبکه ندای قدس(ارگان رسانه یی جنبش جهاد اسلامی) ، درزمانی که منابع خبری از تحرک و تلاش مستقیم فرانسه به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش سوریه و لبنان با تل آویو خبر می دهند، فرمانده نیروی زمینی ارتش اشغالگر اسرائیلی سرلشگر سامی تورجمان از تقویت و گسترش تمرینات آموزش نظامی جهت آماده سازی برای جنگ بعدی خبر داد.

تورجمان در مصاحبه با رادیو رژیم اشغالگر اسرائیلی گفت که نیروهایش مطمئن هستند که جنگ آینده به زودی در منطقه شعله ور خواهد شد.

وی افزود: نیروهای زمینی ارتش اسراییل در این جنگ نقش کلیدی دارند زیرا دامنه این جنگ به خیابان ها درداخل شهرها و تونل های نوار غزه و لبنان کشیده خواهد شد.

او گفت: این جنگ به مثابه چالش بزرگ برای ارتش ما خواهد بود. پس ما به توانایی سلاح های پیشرفته زمینی ، هوایی و دریایی آگاهی داریم. اما دشمنان ما از توانایی ما درباره جنگ مستقیم غافلند و زمان آن رسیده است تا آنها بدانند که باید دست از این توهمشان درباره اینکه می توانند ما را شکست بدهند، بردارند.

تورجمان خبرداد: تل آویو به نیروهایش اجازه داده است تا نیروهای احتیاط و ذخیره وابسته به خود را برای پیوستن به این تمرینات بسیج کند، و این نیروها اینک تحت آموزش های فشرده برای جنگ شهری هستند و تجهیزات جدید و دستگاههای پیشرفته برای انجام این ماموریت دراختیار آنها گذاشته شده و به آنها اجازه داده شد تمرینات آموزشی را با تجهیزات زنده انجام دهند.

منابع نظامی رژیم اسرائیل چند روز قبل اعلام کردند که نیروهای ارتش برای نبرد با نیروهای حزب الله در لبنان و حماس در نوار غزه تحت آموزش نظامی هستند.

این منابع افزودند: آنها از طریق آگاهی یافتن از تلاش نیروهای ارتش برای حفر کانال و شبکه های بسیار گسترده تونل های زیر زمین دریافتند که ارتش اشغالگر خود را برای جنگ اماده می کند.

به زعم مقامات ارتش اشغالگر اسرائیلی، حزب الله درخلال 4 سال اخیر (یعنی از زمان دومین جنگ اسرائیل علیه لبنان) نه تنها توانسته مکانیسم ها و توانمندیهای نظامی و دفاعی خود را به روز کند بلکه توانسته تعداد ونوع موشک ها ونیز دستگاههای ارتباطاتی الکترونیکی را دو برابر کند و آموزش نیروهایش را افزایش دهد تا به یک ارتش منظم تبدیل شود، وهمچنین طول تونل های زیرزمینی خود را نسبت به زمان جنگ اخیر در سال 2006 دهها متر افزایش داده است.

به گفته این منابع، ارتش اشغالگر اسرائیلی تمرینات آموزش نظامی را در بلندی های اشغالی جولان سوریه و همچنین صحرای النقب انجام می دهد ، جایی که دوروستا شبیه سازی شده قرار دارد که یکی از آنها شبیه به روستاهای جنوب لبنان و دومین مشابه مناطق غزه و اردوگاه های پناهندگان است.

اما یک کارشناس نظامی رژیم اشغالگراسرائیل می گوید: با وجود اینکه حزب الله در راس اهداف نظامی اسرائیل قرار دارد، اما اعتقاد من بر این است که غزه بسبب شدت آتش راکت هایش به سوی شهرکهای جنوبی در فلسطین اشغالی، برآن پیش دستی خواهد کرد.

رادیو سراسری رژیم اسرائیل دیروز خبر داد: ژان کلود کوسیررئیس سابق اطلاعات فرانسه به عنوان فرستاده نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه هفته گذشته با هدف به جریان انداختن پرونده مذاکرات با سوریه و سپس لبنان به فلسطین اشغالی سفر کرد. اما هیچ یک از رهبران سیاسی تل آویو از کوسیر استقبال نکردند، و تنها سرلشگر عاموس گلعاد مسئول امور امنیتی و سیاسی در وزارت جنگ، یوسی گال رئیس وزارت امور خارجه ، عوزی آراد مشاور نخست وزیر درامورامنیت ملی و دیگر مقامات ارشد با وی دیدار کردند.

رادیوعبری گفت: فرستاده فرانسه اخیرا هم برای گفتگو با مقامات سوریه به دمشق سفر کرده بود