۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود شهروندان فلسطینی به مسجد الاقصی

در بیست و هفتمین شب ماه مبارک رمضان و شب قدر؛
[ 06/09/2010 - 09:27 ق.ظ ]
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نظامیان رژیم صهیونستی یکشنبه شب گذشته و همزمان با بیست و هفتمین شب ماه مبارک رمضان مانع از حضور شهروندان فلسطینی در مسجد مبارک الاقصی به منظور احیای شب قدر شدند و شهر اشغالی قدس را به یک پادگان نظامی تبدیل کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی قدس اشغالی، نظامیان صهیونیستی مانع از ورود افراد زیر 50 سال به داخل مسجد مبارک الاقصی به منظور شرکت در مراسم احیای شب قدر شدند و با استقرار گسترده در اطراف این مسجد چهره شهر قدس را به یک پادگان نظامی تبدیل کردند.

تعدادی از شهروندان فلسطینی نیز در این راستا اعلام کردند که تمامی ایست بازرسی های رژیم صهیونیستی در اطراف شهر اشغالی قدس و بویژه ایست بازرسی قلندیه شاهد ازدحام شدید شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری در پشت آنهاست که برای شرکت در مراسم احیای شب قدر در مسجد الاقصی سعی در ورود به قدس را دارند.

با این وجود بیش از 300 هزار نفر از نمازگزاران فلسطینی توانستند خود را به مسجد مبارک الاقصی رسانده و در فضای روحانی شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان شرکت کنند.

شیخ عزام الخطیب مدیر اوقاف اسلامی تاکید کرد که شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان شاهد حضور گسترده و بی سابقه نمازگزاران فلسطینی در مسجد مبارک الاقصی به منظور شرکت در مراسم احیای شب قدر بود و بیش از 300 هزار شهروند فلسطینی در این مراسم حضور داشتند.

الخطیب همچنین از توزیع 120 هزار پرس غذای افطاری میان نمازگزاران فلسطینی خبر داده و گفت نماز تراویح مسجد الاقصی نیز با حضور گسترده شهروندان فلسطینی برگزار شد تا به رژیم صهیونیستی نشان داده شود که مانع تراشی ها و اخلالگری های آن نمی تواند مانع از حضور پررنگ نمازگزاران فلسطینی در این مسجد شود.