۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

کاروان جدید زنده‌باد فلسطین در راه غزه

27 شهریور 1389 [ 18-09-2010 ] | 22:43

بنیاد خیریه زنده‌باد فلسطین، به رغم احتمال مواجهه خشونت‌بار اسرائیل، کاروان جدیدی را برای کمک به مردم غزه اعزام کرده است.

بخشی از این کاروان کمک‌رسان شنبه (27 شهریور) از لندن حرکت کرده و قرار است پس از پیوستن به دیگر کاروان‌ها عازم غزه شود.

جورج گالووی، نماینده پیشین مجلس انگلستان و یکی از بانیان این حرکت بشردوستانه به پرس تی‌وی گفت، این کاروان از 2 وجه منحصر به فرد برخوردار است. نخست این که این کاروان بسیار بزرگتر از کاروان‌های قبل است و دوم این که حرکت آن هم‌زمان از سه نقطه آغاز خواهد شد.

وی افزود، این کاروان صدها کشتی را شامل می‌شود و حامل کمک‎هایی است که ارزش آن به بیش از 10 میلیون دلار می‎رسد.

در حالی این کاروان راهی منطقه محاصره‎زده غزه است که پیش از این کماندوهای نیروی دریایی رژیم اسرائیل 10 خرداد (31 ماه مه) سال جاری با حمله به کاروان کمک‌های بین‌المللی برای مردم غزه، 9 نفر از همراهان این کاروان را کشتند و دهها فعال دیگر را زخمی کردند.

این کشتار ارتش اسرائیل چنان خشم جهانیان را برانگیخت که برخی از کشورهای جهان سفرای رژیم اسرائیل در کشورهای خود را فراخواندند و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی برای رسیدگی و محاکمه عاملان این کشتار شدند.

اسرائیل از ژوئن 2007 گذرگاه‌‌های نوار غزه را بسته و 1،5 (یک و نیم) میلیون فلسطینی را از زمین و دریا در محاصره خود درآورده است.

این رژیم با وجود انتقادهای بین‌المللی ‌حتی از ورود مایحتاج اولیه زندگی برای ساکنان این منطقه بحران‌زده جلوگیری می‌کند.

این درحالی است که سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر از وضعیت اسف‌بار ساکنین این منطقه بحران‎زده ابراز نگرانی کرده و درباره امکان بروز فاجعه انسانی در غزه هشدار داده‌اند.