۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

[ 06/06/2010 - 02:28 ب.ظ ]
قدس اشغالی ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

كمیته عالی حمایت از اسرا اعلام كرد كه مسئولان رژیم صهیونیستی به منظور تضیق هرچه بیشتر بر اسرا و محروم كردن آنان از ملاقات با خانواده هایشان و ایجاد فضای بی ثباتی، صدها تن از آنها را در میان زندان های مختلف تقسیم می كنند.

ریاض الاشقر مدیر اطلاع رسانی این كمیته طی بیانه ای كه نسخه ای از آن در اختیار مركز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، اظهار داشت كه مدیریت زندان عسقلان بیش از 50 اسیر را به زندان های نفحه،‌ بئر السبع، ریمون و عوفر منتقل كرد و زندان هداریم نیز بیش از 10 اسیر را به زندان های جلبوع، شطه النقب و مجدو منتقل كرد كه از جمله آنها می توان به عبد الخالق النتشه از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اشاره كرد.

وی افزود: مسئولان رژیم صهیونیستی 300 اسیر را به زندان عسقلان منتقل كردند و زندان صحرایی النقب نیز دها تن از اسرای خود را در بخش های مختلف تقسیم كرده و برخی دیگر به زندان های دیگر منتقل كرد.

الاشقر خاطر نشان كرد كه رژیم صهیونیستی سیاست نقل و انتقال اسرا را مدت زمان طولانی است كه با هدف تشدید مجازات اسرا و تنگ كردن عرصه بر آنان در پیش گرفته است؛ ولی روند نقل و انتقال ها را طی دو ماه گذشته كه ممكن است یكی از دلایل آن اجرای قانون شالیت باشد، تشدید بخشیده است.

اسرای دربند زندان های صهیونیستی طی نامه ای كه كمیته علی حمایت از اسرا آن را دریافت كرد از آزادگان جهان خواستند كه جهت نجات‌ آنان از پیامدهای اجرای قانون شالیت كه باعث وخامت اوضاعشان شده و آنان را به سوی اقدامات دفاعی سوق می دهد مداخله كنند؛ اقداماتی كه ممكن است با واكنش و شكنجه شدید مدیریت زندان ها مواجه شده و باعث انفجار اوضاع آنان شود.

كمیته مذكور از تمامی سازمان های حقوقی و انسانی خواست كه در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی در حق اسرا به ویژه سیاست نقل و انتقال و حبس انفرادی سكوت نكرده و برای توقف اجرای قانون شالیت كه مطمئنا دارای آثار و پیامدهای خطرناكی برای اسرا است، به مسئولان این رژیم اعمال فشار كنند.

گفتنی است كه چندی پیش كنست رژیم صهیونیستی قانونی موسوم به قانون شالیت تصویب كرد كه به موجب آن مسئولان زندان های صهیونیستی شكنجه های خود علیه زندانیان فلسطین را به منظور اعمال فشار به طرف های اسیر كننده این نظامی صهیونیستی جهت آزادی وی تشدید می بخشند.