۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

ایا مصر ما را بازی می دهد؟؟؟


مصر با ارسال کمکهای ایران به غزه موافقت کرد
1389/04/09

منابع مصری از تصمیم این کشور برای همکاری با ایران جهت رساندن کمکهای انسان دوستانه به غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه کویتی الدار، مصر در اقدامی برای حل مشکلات گذشته در ارتباط با برخی مشکلات موجود در مسیر هماهنگی ها بین تهران و قاهره برای ارسال کمکهای انسان دوستانه به غزه، تصمیم گرفته است تا امکان پرواز هواپیماهای حامل کمک های انسان دوستانه ایران به مقصد شهر العریش را فراهم کند.

به نقل از این روزنامه کویتی قرار است کمک های انسان دوستانه ایران پس از تخلیه در شهر العریش از طریق کامیون ها و کاروان هایی به غزه فرستاده شود.

الدار به نقل از منابع خود تاکید کرد: مصر این رفتار را فقط با کشورهایی می کند که با آنها رابطه صمیمانه دارد و در همین راستا به ایران اجازه داده است این کمکها به یک یا دو پرواز محدود نشود، بلکه ایران هر میزان پروازی که میل دارد برای کمک به غزه اعزام کند.

براساس این گزارش، مصر تصمیم دارد با ایران در این زمینه هماهنگی دائمی داشته باشد، و در زمینه صدور مجوز عبور و مرور به هواپیماهای ایرانی به شهر العریش و همچنین صدور روادید برای پرسنل هوپیماهای ایرانی همکاری کند.

به گفته این منابع طرف های مصری و ایرانی درباره چگونگی صدور روادید و اولویت قائل شدن برای هواپیماهای ایرانی به توافق رسیدند.

این منابع تاکید کردند که مصر تصمیم گرفته است برای برداشتن موانع همکاری با جمهوری اسلامی ایران، گام های عملی و سیاسی بردارد