۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

ترکها چقدر به اسراییل آزادی حضور داده بوده اند!

ساندی تایمزخبرداد: ضربه ترکیه به توان اطلاعاتی اسرائیل
1389/03/18


روزنامه لندنی ساندی تایمز دیروز خبر داد: در حالیکه اسرائیل در تلاش برای پاسخ دادن به موج انتقادات سرازیر شده علیه اش پس از حوادث مرمره می باشد، سازمان امنیتی در اسرائیل از مسئله دیگری بسیار نگران است.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)به نوشته این روزنامه انگلیسی ، گزارش های رسیده از وزارت دفاع اسرائیل بیانگر آن است که ممکن است ترک ها تصمیم به بستن پایگاه اطلاعاتی اسرائیل در خاک خود کنند ، پایگاهی که در نزدیکی مرز ترکیه با ایران قرار دارد.

یک منبع آگاه اسرائیلی به روزنامه مذکورگفت : اگر چنین حادثه ای رخ دهد ، اسرائیل گوش وبینی خود را که حیات خلوت ایران را زیر نظر گرفته، از دست خواهد داد.

به نوشته ساندی تایمز، معنای این مسئله این است که محاصره شکست خورده غزه باعث تضعیف ساختار دفاعی اسرائیل در قبال بزرگترین تهدید موجود یعنی خطر بمب هسته ای ایران شده است.

ترکیه علاوه بر آن، بر عزم خود برای لغو حضور ارتش اسرائیل در چند مانوری که با همکاری ارتش های خارجی در سال آینده برگزار می شود، تاکید کرده است ،مهمترین این مانورها " انطولیان ایگل" است که یک مانور سالانه فراگیر وگسترده می باشد وقرار است در اکتبر آینده برگزار شود. ارتش اسرائیل تا دو سال پیش یک پای این مانورها به شمار می آمد، اما در سال گذشته ترکیه حضور اسرائیل را در این مانور منع وامسال نیز اسرائیل هیچ دعوتی را برای مشارکت در آن دریافت نکرده است.

یکی دیگر از طرف هایی که از این تیرگی روابط بین دو کشور زیان دید ، نیروی هوایی اسرائیل بود. امروز این نیرو به دنبال مناطق جایگزینی برای انجام آموزش های خود به جای حریم هوایی ترکیه است