۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه


شالیط از زندان بازیهای جام جهانی را پیگیری می کند
1389/04/05

گزارشی که اخیرا یکی از سایتهای منتسب به جنبش حماس درباره وضعیت گلعاد شالیط نظامی اسیر صهیونیستی و پیگیری بازیهای جام جهانی فوتبال توسط وی از درون زندان منتشر کرد خشم مقامات صهیونیستی را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزنامه صهیونیستی هاآرتض به دنبال انتشار این گزارش نوشت: پس از آنکه وعده های حکومت اسراییل یکی پس از دیگری توخالی از آب درآمد حماسی ها به خوبی هدایت جنگ روانی علیه کابینه را برعهده گرفته اند.

این روزنامه مدعی شد: خبر مربوط به پیگری بازیهای جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی توسط شالیط در راستای جنگ روانی دنباله دار حماس علیه کابینه اسراییل است.

هاراتض پس از این ادعا نوشت: البته انتشار این خبر خصوصا پس از اثبات ناتوانی حکومت در آزاد سازی شالیط نشان داد که افکار عمومی اسراییل ظاهرا بازیهای جام جهانی را بر پیگری وضعیت شالیط ترجیح می دهند.

برپایه این گزارش، از اسارت شالیط در ژوئن سال 2006 تاکنون چهار سال گذشته است و دراین بین ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین که وعده آزاد سازی شالیط را داده بود نه تنها استعفا بلکه در آستانه محاکمه قرار دارد . پس از او و با به قدرت رسیدن نتانیاهو کورسوی امید خانواده شالیط نیز به سبب لجاجت او در برابر شروط حماس از بین رفت و این اواخر ماموریت میانجی آلمانی نیز با شکست روبرو شد و آینده شالیط پس از چهار سال همچنان مبهم باقی مانده است.

هاآراتض نوشت: صرف نظر از جنگ های روانی حماس درباره شالیط اما اسارت شالیط دروغگویی محض سیاستمداران اسراییلی را به خوبی افشا کرد همانهایی که اعلام کرده بودند از همه توان اسراییل برای ازادی وی استفاده خواهند کرد. اما چهار سال گذشته است او همچنان در اسارت به سر می برد.

این روزنامه صهیونیستی در پایان کنایه آمیز نوشت: بازیهای جام جهانی نیز آغاز شد و شالیط پس از آنکه متوجه شد قضیه او به کلی از افکار عمومی اسراییل رخت بربسته و تصاویر فوتبال جای تصاویر او را بر صفحات تلویزیون گرفته است برای تمدد اعصاب خود به سراغ بازیهای جام جهانی فوتبال رفته است. او تصمیم گرفت از طریق تلویزیون ماهواره یی الاقصی خود را اجبارا بر صفحات تلویزیون اسراییل تحمیل کند.