۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

رژیم صهیونیستی اردوغان را تهدید به ترور کرد
1389/03/17

رئیس سابق شورای امنیت قومی رژیم صهیونیستی تهدید کرد رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در صورت سفر به غزه با کاروان آزادی ترور خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) "اوزی دایان" رئیس سابق شورای امنیت قومی رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو ارتش این رژیم، هشدار داد اگر اردوغان بخواهد کاروان آزادی غزه را همراهی کرده و به غزه سفر کند در این صورت، ارتش اسراییل هم کشتی وی را منهدم خواهد کرد و هم وی را به قتل خواهد رساند.
روزنامه لبنانی المستقبل پیشتر به نقل از منابع آگاه نوشت که اردوغان به منظور شکستن محاصره غزه، در حال بررسی سفر به این منطقه از طریق ناوگان بعدی آزادی غزه است. بر اساس این گزارش، اردوغان به دولت آمریکا گفته است که وی قصد دارد از ارتش کشورش بخواهد تا کشتی آزادی دیگری را برای اعزام به غزه اسکورت کند ولی مقامهای آمریکایی از وی خواسته اند به منظور بررسی موضوع، این طرح را به تعویق بیاندازد. هفته گذشته در پی اقدام واحدهایی از نیروهای کماندو و دریایی رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی های ناوگان آزادی غزه، بیش از 80 نفر کشته و زخمی شدند.
این کاروان متشکل از 8 کشتی باری قرار بود با سه روز تاخیر صبح دوشنبه گذشته وارد آبهای غزه شود.
رژیم صهیونیستی پیشتر هشدار داده بود که اجازه ورود به این کاروان بین المللی کمکهای بشر دوستانه را نخواهد داد و همچنین تهدید کرد که در صورت ورود تمامی فعالان بین المللی صلح در این کشتی ها را بازداشت خواهد کرد. حمله رژیم صهیونیستی به این کاروان موجی از خشم و نفرت را در بین جهانیان برانگیخته است و مردم بسیاری از کشورهای جهان در اعتراض به این اقدام رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات و راهپیمایی زده اند.
این کاروان کشتی ها که به کاروان آزادی غزه نام گرفته است پس از جمع آوری کمک های سازمانهای حقوق بشر ترکیه و سایر سازمانهای بین المللی راهی غزه شد.