۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

پنجشنبه 20 خرداد 1389 [ 10-06-2010 ] | 19:34
اندازه فونت :
يکي از ناوگان‎هاي امداد در راه غزه
گروهي از يهوديان آلمان با هدف درهم شکستن محاصره غزه و ابراز همبستگي با فلسطينيان و ايجاد فرصتي تازه براي صلح و آشتي، يک کشتي حامل کمک‎هاي بشردوستانه را به غزه اعزام مي‌کند.

به گزارش روزنامه آلماني "زوددويچه تسايتونگ"، گروهي از کليميان آلمان در تدارک اعزام يک کشتي امدادي، حامل کمک‎هاي بشردوستانه براي فلسطينيان تحت محاصره در نوار غزه هستند.

اديت لوتس، از فعالان يهودي صلح و دفاع از حقوق فلسطينيان که از سال‌ها پيش در جمعيتي به نام "غزه را آزاد کنيد" فعاليت دارد، خبر داده است که يهوديان آلمان قصد ندارند در ماجراي ارسال کمک به غزه خاموش بمانند.

لوتس گفته است، يک کشتي در ماه ژوئيه با دست‌کم 15 فعال امدادگر به سوي آب‌هاي غزه حرکت مي‌کند و در حال حاضر فعالان سرگرم جمع‌آوري مواد ضروري مانند غذا و دارو هستند.

وي گفته است به مشکلات امنيتي واقف است و تلاش مي‌کند که از هر نوع ماجراجويي جلوگيري کند.

تاکنون کاروان‌هاي زيادي به سوي غزه روانه شده‌اند، اما نتوانسته‌اند بار خدمات و وسايل خود را به اهالي محروم اين منطقه برسانند.

دولت اسرائيل به ويژه از زمان يورش به ناوگان آزادي و کشته شدن 9 امدادگر تبعه ترکيه، زير انتقادهاي بي‌سابقه قرار گرفته است اما حاضر به عقب نشيني نيست.

پس از آن نيز کشتي ايرلندي ريچل کوري در تلاش براي ارسال کمک‎هاي بشردوستانه به دست نيروهاي رژيم صهيونيستي توقيف و محموله آن ضبط شد.

اين در حالي است که دولت جمهوري اسلامي نيز قصد دارد دو کشتي حامل کمک‌هاي امدادي را از سوي " هلال احمر" به غزه ارسال کند.

فلسطينيان ساکن غزه طي سه سال محاصره به دست نيروهاي اشغال‎گر اسرائيلي در شرايط بحراني به سر مي‎برند و به گفته بسياري از سازمان‎هاي حقوق بشر اين منطقه به زودي با فاجعه‎اي انساني روبرو خواهد شد.