۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

تاریخ:1389/03/19 ساعت:02:30:02 کد:17604
در دیدار سفیر ایران
فرمانده کل دفاع بحرین: زیردریایی اسرائیل اجازه ورود به آبهای منطقه را ندارد


تصویر بزرگ
فرمانده کل نیروی دفاع بحرین در خصوص شایعات مربوط به حضور زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، اعلام کرد که این کشور به هیچ وجه اجازه حضور احتمالی تل آویو در آبهای سرزمینی خود را نخواهد داد.

حسین امیرعبداللهیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در منامه با شیخ خلیفه بن احمد آل خلیفه فرمانده کل نیروی دفاع بحرین در دفتر وی در محل فرماندهی کل نیروی دفاع دیدار و روابط دو جانبه فیمابین دو کشور در عرصه‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طرفین در این دیدار با اشاره به روابط منطقه‌ای و بین‌المللی، بر ضرورت همکاریها بین کشورهای منطقه جهت استقرار و ایجاد امنیت تأکید کردند.

فرمانده کل نیروی دفاع بحرین در این دیدار که با حضور سرلشکر ستاد یوسف احمد الجلاهمه مدیر دفتر فرماندهی کل و سرلشکر ستاد عبدالله حسن النعیمی بازرس کل انجام شد، با اشاره به حوادث اخیر در منطقه خاورمیانه در پی تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی در آبهای آزاد بین‌المللی، آن را اقدامی وحشیانه و بربری دانسته و شدیداً محکوم کرد.

فرمانده کل نیروی دفاع بحرین نیز در خصوص شایعات مربوط به حضور زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، اعلام کرد ما رژیم صهیونیستی را دشمن خود و تمامی جهان اسلام می‌دانیم. بحرین به هیچ وجه اجازه حضور احتمالی در آبهای سرزمینی خود را به تل آویو نخواهد داد. وی طرح چنین خبرهایی را بیش از واقعی بودن، مبتنی بر «جنگ روانی» دانست.

حسین امیرعبداللهیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین نیز در این دیدار ضمن تشریح مواضع کشورمان در عرصه‌های مختلف بویژه بیانیه تبادل سوخت هسته‌ای از سوی سه کشور جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و برزیل آن را گامی جهت اعتماد سازی بیشتر یاد کرده و تاکید کرد: شبح جنگ از منطقه بدور است و بیگانگان توان وارد شدن به ماجراجویی جدیدی را در منطقه ندارند زیرا این امر به ضرر آنها و تمامی کشورها و ملتهای منطقه خواهد بود.

وی رژیم صهیونیستی را عامل ناامنی در منطقه دانست و اضافه کرد: تحرکات این رژیم نامشروع و برخوردهای نامتعادل آن با جهانیان و زیرپاگذاشتن قوانین و مقررات بین‌المللی، در حمله ددمنشانه و تجاوز به کاروان امداد رسانی انسانی و بشردوستانه به غزه بیانگر هراس و واهمه این رژیم و چون فریادی از روی ترس می‌باشد.