۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

[ 19/06/2010 - 01:26 ب.ظ ]
قدس اشغالی ـ مركز اطلاع‌رسانی‌ فلسطين

گروهی‌ از احزاب و سنديكاها و شوراهای كارگری آمريكا در شهر سان فرانسسكو واقع در ايالت كاليفورنيا تصميم گرفتند كه فردا يكشنبه 20/6/2010 تحصنی را در بندر اوكلاند كه كشتی تجاری وابسته به شركت كشتيرانی‌ و ترابری دريايی رژيم صهيونيستی در آن پهلو خواهد گرفت، برگزار كنند‌.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی فلسطين‌ به نقل از منابع صهيونيستی، گروه‌های‌ سنديكايی كه بيشتر چپگرا هستند و تعدادی از انجمن‌های فلسطينی و تشكل‌های‌ دانشجويی و جوانان از اعضای‌ خود خواستند تا راس ساعت 5 بامداد فردا برای شركت در تحصن و محاصره اين كشتی‌ در اين بندر حضور به هم رسانند. آنها همچنين از كاركنان اين بندر و انبارهای‌ آن خواستند تا از تخليه بار اين كشتی خودداری‌ كنند.

اين فراخوان برای‌ نخستين بار از زمان براندازی‌ نظام نژاد پرستانه آپارتاتيد در جنوب آفريقا صورت می‌گيرد؛ به ويژه اينكه تحصن كنندگان پيامی‌ را در زمينه همبستگی‌ با ملت فلسطين به جهانيان خواهند داد و از كاركنان اين بندر و انبارهای آن برای‌ همبستگی‌ با ملت فلسطين دعوت به عمل خواهند آورد.

گفتنی‌ است كه سنديكای كارگران بنادر نقش عمده ای‌ در مبارزه عليه نژاد پرستی در داخل آمريكا و خارج آن دارد و اين سنديكا يك سنديكای مقتدر و تاثير گذار به شمار می‌رود كه در سال 1984 نظام آپارتايد در جنوب آفريقا را تحريم كرد كه در پی اين اقدام تجارت فلج شد و تردد كشتی‌های‌ رژيم نژاد پرست در طول سواحل غربی‌ متوقف شد. اين سنديكا شامل هزاران كارگر و كارمند می‌باشد .