۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه


دیدار مشاور سیاسی سفارت ژاپن با دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین/ گزارش تصویری
1389/04/02

مشاور سیاسی سفیر ژاپن در تهران امروز برای آنچه که خود "اطلاع از کم و کیف نحوه ارسال کمک های انساندوستانه مردم ایران به نوارغزه" نامید با دکتر مجتبی رحماندوست دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در محل این جمعیت دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) شیگه واتانابه shege watanabe در این دیدار گفت که از سوی سفارت ژاپن برای اطلاع از کم و کیف ارسال کمک های مردمی ایران برای اهالی غزه با دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ملاقات کرده است.

واتانابه که در این دیدار خانم میکی هادا وابسته مطبوعاتی سفارت ژاپن او را همراهی می کرد گفت که در صورتی که برای سفارت ژاپن محرز گردد که مسیر ارسال کمک های مردمی ایران به نوار غزه مسیری مطمئن باشد پس از گزارش وی ممکن است کمک هایی نیز از سوی مردم ژاپن به همراه کشتی ایرانی به نوار غزه ارسال شود.

مشاور سیاسی سفیر ژاپن در تهران در ادامه این دیدار درباره چگونگی نگاه افکار عمومی ژاپن به قضیه تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به ناوگان بین المللی آزادی غزه و همچنین محاصره مردم این منطقه محاصره شده توسط اسراییل گفت: شاید مردم ژاپن مثل سایر مردم جهان تظاهرات گسترده یی در باره این اقدام صورت نداده باشد اما واقعیت این است که مردم ما این تحولات را به دقت پیگیری می کنند و همواره با مردم فلسطین همدردی می نمایند. واتانابه در این مورد به پوشش وسیع خبری همین اقدام اخیر رژیم اسراییل توسط رسانه های ژاپنی اشاره کرد و گفت: این نشان می دهد که مردم ما به قضایای فلسطین حساس هستند.

در این دیدار دکتر رحماندوست نیز با تشریح نحوه جمع آوری کمک های مردمی برای اهالی نوار غزه تصریح کرد که جمعیت دفاع از ملت فلسطین چه در همکاری با هلال احمر و چه بطور مستقل برای ارسال این کمک ها جدی است و رایزنی های مختلفی را با طرفهای داخلی و حتی خارجی صورت داده است.