۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه


آمریکا به اتباع خود برای سفر به غزه هشدار داد
1389/04/01

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای رسمی به اتباع خود برای سفر به غزه در قالب کاروان آزادی غزه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از مرکز رسانه ای بین المللی خاورمیانه (IMEMC) رژیم صهیونیستی از بیانیه رسمی وزارت خارجه آمریکا برای هشدار به آمریکایی ها نسبت به سفر به غزه از طریق کاروان آزادی یا هر طریق دیگر استقبال کرد.
این بیانیه درحالی صادر شد که ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای دیدار با رابرت گیتس همتای آمریکایی خود وارد واشنگنتن شد.هفته گذشته نیز انگلیس بیانیه ای مشابه صادر کرد و به افرادی که قصد ملحق شدن به ناوگان آزادی غزه را داشتند هشدار داد که انتظار بازگشت و همچنین حمایت از دولت را نداشته باشند. با وجود محکومیتهای جهانی، آمریکا هنوز حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه را محکوم نکرده است.در پی اقدام واحدهایی از نیروهای کماندو و دریایی رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی های ناوگان آزادی غزه، بیش از 80 نفر کشته و زخمی شدند. این کاروان متشکل از 8 کشتی باری بود. رژیم صهیونیستی پیشتر هشدار داده بود که اجازه ورود به این کاروان بین المللی کمکهای بشر دوستانه را نخواهد داد.
حمله رژیم صهیونیستی به این کاروان موجی از خشم و نفرت جهانی را برانگیخت.این کاروان کشتی ها که به کاروان آزادی غزه نام گرفته است پس از جمع آوری کمک های سازمانهای حقوق بشر ترکیه و سایر سازمانهای بین المللی راهی غزه شد.